Alt i 1 form middager er nydelige middager. Her har jeg brukt både rotmos, grønnsaker, kjøttdeig og ost. Rotmos lagde jeg i går til rotmoskaker, lagde da litt ekstra slik at jeg hadde til denne middagen også.

Rotmos har jeg lagd av lapskausblanding. Kokt opp med litt vann og grønnsaksbuljong. Når grønnsakene er møre etter 2-3 minutter siler jeg av vannet. Så tilsetter jeg litt smør, salt, pepper og chiliflakes. Kjører med en stavmikser til det blir en fin mos.

Så har vi kommet til dagens middag.

Først legger jeg rotmos i bunnen av en ildfastform.

Så steker jeg kjøttdeig i en panne med litt olje. Krydrer med Paprikakrydder, salt, pepper og hvitløkskrydder. Så har jeg i noen broccoli buketter. Dette får surre sammen et par minutter.

Så tilsetter jeg grønnkålmiks. Bland godt sammen og fres i ett minutt.

Så har jeg i en boks hakkede tomater. Disse var med oregano og hvitløkssmak. Jeg har også i en boks med mais. Jeg siler ikke ut vesken fra boksen, men har alt oppi pannen. Tilfører mer smak og gjør sausen fra de hakkede tomaten litt tynnere. Dette lar jeg putre sammen i 5 minutter slik at broccoli er møre.

Så har jeg kjøttblandingen over rotmosen i formen.

Topper det hele med revet ost/topping. Krydrer med litt pizzakrydder/oregano.

 

Stekes på 200 grader i ca. 15 minutter eller til du har fått ønsket farge på osten.

Server med en enkel salat

9 kommentarer

9 thoughts on “Alt i 1 form

  1. Gull🏅🏅🏅middagen reddet👍takk for all god og praktisk kunnskap du deler. Den er virkelig brukandes⭐️⭐️⭐️

  2. Tusen takk, dette skal jeg prøve på barnebarn, de elsker alt i en form. Fungerer det med å bare ta grønnsaksblandingen i bunnen uten å lage rotmos av den først tror du?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *