Bountykuler med stratos

Categories Baking, Sjokolade, Smågodt, Snacks

Nydelige bountykuler dette. Istedenfor kokesjokolade eller melkesjokolade, så har jeg her brukt Stratos. Stratos er min favoritt sjokolade, så da kan jo aldri dette bli feil. Her har jeg brukt Dulce de leche. Den syns jeg gir en mye bedre karamellisert smak en søtet kondensert melk. Bare prøv selv, så skjønner dere hva jeg mener. Kan også bruke HaPå pålegg.

Du trenger:

Kokosfyll:
400 g Dulce de leche eller (søt)kondensert melk
250 g kokos
1ts vanilje ekstrakt

Sjokoladetrekk:
200 g Stratos sjokolade
20 g delfiafett

Pynt:
litt kokos
Smeltet hvit sjokolade (valgfritt)

Slik gjør du:

Bland sammen kokos, vanilje og kondensert melk i en bolle. Sett bollen noen minutter til avkjøling, det blir lettere å forme de.

Form bounty-massen slik du ønsker enten om det er kuler eller bars. Legg de på et brett med bakepapir. Det hjelper og ha fuktige fingre.

Sett de kaldt i 45-60 minutter

Smelt Stratos sjokolade og delfia over vannbad eller i en kasserolle

Bruk en gaffel og en skje til å øse sjokoladen over kokosmassen slik at den blir dekket av sjokolade. Trenger ikke få sjokolade på undersiden.

Legg bitene over på en rist. Husk og ha noe under risten, det vil renne av litt sjokolade. Eller på et stekebrett med bakepapir. Om du kun vil ha kokos som pynt, har du det på før sjokoladen stivner. Vil du pynte med hvit sjokolade, da må Stratos sjokoladen stivne noen minutter først.

Smelt hvit sjokolade, ha i en sprøytepose. Lag de mønster du ønsker.

Sett bountykulene kaldt til de stivner.

Oppbevares mørkt og kaldt. De kan også fryses om du ønsker.

6 kommentarer

6 thoughts on “Bountykuler med stratos

  1. Åh, disse ser såå gode ut og jeg elsker kokos ❤ Rakk ikke i fjor, men i år blir det disse 👍 Mmmmm😃😋

  2. Mmmm.. Lekre🥰Har melkeproteinallergi, har du en god idé til å erstatte den kondenserte melken? Sjokoladen finner jeg alltids et alternativ til😊

        1. Vet du hva? Kondenserte soyamelk selv, jeg. Kjempeenkelt! 😊 Funka fjell! Tips til alle andre med mpa(går sikkert fint med andre veganske melkeerstatninger også)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *