Butterdeigtre med stratos karamell

Categories Baking, Julekaker, Oppskrifter, Sjokolade, Snacks

Til denne lille julesnacksen trenger du ikke så mange ingredienser. Du kan også fylle med hvilken sjokolade du vil, og du kan kutte til treet på din egen måte. Bare å bruke fantasien. Jeg har brukt ferdig butterdeig for å gjøre det enkelt.

Du trenger

1 pakke butterdeig (6 plater)

1 sjokoladeplate (Stratos karamell)

1 egg

Melis

Sjokoladesaus eller smeltet sjokolade.

Slik gjør du

Tin først butterdeig, om du ikke lager den selv.

Sett tre plater mot hverandre slik dere ser jeg har gjort på bildene. Trykk litt ned på skjøtene. Kjevle de litt så de sitter fast, og det blir to større plater

Løft en plate over på et stekebrett med bakepapir.

Legg på sjokolade

Legg så på den andre delen

Kutt til slik at det blir et tre. Flettene skulle egentlig gå helt til toppen, men jeg hadde litt mye sjokolade i. Det angrer jeg ikke på for å si det sånn. Se på bildene hvordan jeg har gjort det. Jeg har også en stjerne i toppen

Pensle det hele med egg

Kutt ut stjerner som du kan pynte med

Stekes på 220 grader i 13-15 minutter. Du ser når butterdeigen har riktig farge.

La treet avkjøle et par minutter. Da faller det også litt mer sammen.

Løft over på et serveringsfat. Pynte med sjokoladesaus og et dryss melis

Da er det bare å spise. Denne er best fersk.

3 kommentarer

3 thoughts on “Butterdeigtre med stratos karamell

  1. Denne skal lages!!!!
    Må denne serveres med en gang, eller kan den lages dagen før? Evt hvor lang tid i forveien kan den lages?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *