Jeg må endre på 1254 innlegg på bloggen

Categories Blogg


Ja, det var den påska for å si det sånn!

Det er når slikt skjer at man angrer på at man har vært så produktiv. 1254 innlegg folkens, har jeg på bloggen min. Og 90% av innleggene er om mat. Og det er mat dette handler om.

Nå er det oppdaget «ulovligheter» i veldig mange innlegg. «Ulovligheter» som kan få meg kastet ut fra blogg.no

På mange bilder av ingredienser så har jeg bilde av noe som jeg ikke har lov å reklamere for. Ja, for når jeg viser bilder av ingredienser. Så er det reklame av produkt, visst nok.

Firstprice har anmeldt meg for å reklamere for produktene deres. Den hadde jeg aldri sett komme. Jeg trudde faktisk at de satte pris på at jeg brukte masse av deres produkter, og skrev om de.

Men nei, de skal stå for sin egen reklame. De vil ikke at en så stor blogger som meg, skal reklamere for de. Når jeg har 20-40 000 tusen lesere i døgnet, så er det 20-40 000 personer de ikke vil skal se deres produkter. Ja, altså se de på bloggen min. FirstPrice og Toms matprat er nesten like stor på Facebook med rundt 27 000 følgere.

Ikke vil de sponse meg heller. For hadde de sagt ja til det, hadde det vært greit med alle bildene og omtalen.

Nå må jeg gå gjennom alle 1254 innlegg. Fjerne FirstPrice som kategori, fjerne all tekst om FirstPrice og fjerne alle bilder der det er produkter fra de.

Dette blir litt av en jobb. Jeg skulle liksom tilbringe tid med kone og barna i påska. Nei, det skal jeg tydeligvis ikke. For jeg har en uke på meg til å rette opp dette. Om ikke blir jeg utestengt fra blogg.no

Da får jeg tilbringe de neste dagene foran skjermen. Imens ungdommen jakter påskeegg, som de så kaster på påskeharen.

Må kanskje kutte ut å handle på Kiwi også da. Extra blir da eneste alternativ, siden det kun er de to i bøgda her. Er ikke så glad i Extra jeg. Syns ikke deres produkter er like bra som FirstPrice.  FAEN! Der gjorde jeg det igjen. Det blir vel også sett på som reklame. Får fjerne det etterpå.

Uansett så må jeg da handle på Extra. Det er en veldig rotete butikk syns jeg. Dårlig organisert og dårlig oversikt. Tar meg jo mye lengre tid å finne ting. Nå må jeg vel begynne å bruke brillene mine også. Da ser jeg lengre en 2 meter i hvert fall. Men blir svimmel av de, og jeg er svimmel nok fra før syns jeg.

I mange måneder har jeg jo håpet på sponsorsamarbeid med FirstPrice. Det er vel ikke noen andre i dette landet som reklamerer mer for de en meg. Ja, ikke de selv engang.

De trur vel at de må betale meg så utrolig mye, at de må skru prisene opp på alle deres egne produkter. Hvem vet hvordan de tenker.
Er kanskje derfor de er billig-produsent, siden de ikke vil ha noen til å reklamere for de. Da trenger de ikke bruke penger på det.

Men penger på advokat, det bruker de. En advokat som jobber med å stoppe all ulovlig reklame andre gjør for FirstPrice. Er vel advokatregningen som har gjort at både FP kylling, koteletter etc nesten har doblet seg i pris siste året.

Nei, dette var virkelig trist. Nå har ikke de første prisen etter min mening lengre.

6 kommentarer

6 thoughts on “Jeg må endre på 1254 innlegg på bloggen

    1. Da klarte jeg i hvert fall å lure en littegrann. Jeg er så dårlig på 1.april spøker😂

  1. Synes den var god jeg. Men jeg følte det var litt rart, for på blogg.no må man vel skrive reklame hvis man får penger fra de man nevner. Men ikke ellers? Trodde jeg da. Og det at de hadde anmeldt deg… Det var noe som skurret litt 😀 He-he. Men lurt å være tidlig ut, før folk får våknet helt 😀 Eller sent på da, så ingen tror at noen GIDDER lenger 😀 God 1. april til deg 🙂

    1. Ja, man må skrive at det er reklame da. Best å ta slike om morgenen som du sier😂Derfor gjorde jeg den klar i går kveld😀Klarte å lure noen på matsiden og gruppen min også da😂

  2. Den gikk jeg heldigvis ikke på😅 Har forresten et innlegg i dag sjøl om aprilsnarr, både for å minne meg sjøl og andre på hvilken dag det er😂🐣God lørdag🙋🏼‍♀️

  3. Da gikk jeg rett i fella her 🤣🙈 enda jeg venter svigermor ( 96 år), på bursdagsmiddag og vet godt det er 1 april i dag 🤣 Synes denne var god jeg 👍😃

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *