Karrisalat med kylling er super enkelt å lage og smaker nydelig. Karrisalat kan brukes som pålegg, i matpakka eller på et koldtbord. Du velger selv hvor sterk du vil ha den. Her har jeg lagd en liten skål med påleggssalat. Dette er noe kokkefruen elsker på brødskiver. Du kan også ha i litt biter av ananas. Det er kjempegodt, men vi har en allergiker i hus. Så ananas er fy fy her. Du kan også ha i mais om du ønsker, eller andre grønnsaker.

Ingredienser

1 kyllingfilet (krydret med salt, pepper og karri)

1.5 dl seterrømme

1.5 dl med ekte majones

1 vårløk

0.5 stk rød paprika

1.5 ts karri eller mer etter smak

Sitronsaft etter smak

chilipulver etter ønske. Jeg bruker 0.5 ts

Salt etter smak

Pepper etter smak

Slik gjør du

Kyllingfilet krydrer jeg med salt, pepper og karri. Litt olje i formen. Og steker den ca. 30-35 minuttet på 200 grader. Så lar jeg den bli helt kald. Derfor stekte jeg den kvelden før jeg lagde salaten.

Bland rømme og majones i en bolle. Smak til med krydder til du får ønsket smak.

Kutt opp grønnsaker og kylling. Bland det i salaten.

Salaten blir bedre om den får stå litt før servering.

4 kommentarer

4 thoughts on “Karrisalat med kylling

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *