Søtpotetroser med bacon

Categories Grønnsaker, Middagstilbehør, Oppskrifter, Svin

Potetroser har jeg lagd noen ganger, men de kan ikke måle seg med fargen fra søtpotet. Disse rosene har en utrolig flott farge og ser like lekker ut som de smaker. Disse kan du servere til kjøtt eller stekt fisk. Som en liten tapasrett, eller pynt på koldtbordfat.

Du trenger

1 ganske slank søtpotet. (Skivene må ikke være så store)

bacon

litt olje

salt

pepper

Slik gjør du

Bruk en mandolin til å kutte tynne skiver av søtpoteten. De trenger ikke være helt runde, bare den ene siden som vises. Mine ble ikke runde som dere ser.

Legg baconskiver på en skjærefjøl. Legg skivene med søtpotet slik du ser jeg gjør på bilde.

Rull så sammen bacon og potet. Fest med en tannpirker

Legg de i en liten ildfastform form eller kopp. De må helst støtte hverandre litt, slik at de ikke faller.

Dryss over litt olje, salt og pepper

Stekes på 200 grader i 20-25 minutter. Pynt gjerne med litt grønt før du serverer.

3 kommentarer

3 thoughts on “Søtpotetroser med bacon

  1. Så lekkert.Men hvordan bli baconet som blir midt i rosen?Blir det godt nok stekt der på den tiden?

  2. har laget som står i ovnen no,synes mine ble veldig store/høye, men ser no at du kutter potetskivene langs bacon kanten,så det må jeg gjøre neste gang, gleder meg til å smake, har begynt å øve meg, tenkte å ha til pynt på et fat i en barnedåp, men øvelse gjør vel det meste.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *