Stjerneskudd🌟

Categories Baking, Oppskrifter, Snacks

Med få ingredienser er disse stjerneskudda lagd på et øyeblikk. Disse har jeg lagd med klementin, men du kan bruke appelsin om du vil.

Du trenger:

0.5 dl klementinsaft/appelsinsaft

100 gram hvetemel

5 gram bakepulver

Nøytral Olje

Sukker

Slik gjør du:

Klem først ut saft fra klementin/appelsin

Bland hvetemel og bakepulver i en bolle. Rasp også litt klementinskall i for mer smak.

Bland inn saften og kna til en deig

Kjevl deigen ut på benken. Bruk litt hvetemel om nødvendig

Stikk ut små stjerner med kakeformer

Varm opp olje i en gryte eller kasserolle. Husk og ha et lokk ved siden av. Sånn i tilfelle brann

Friter stjernene i olje til de er gyllen brun. Du må nok også snu på de.

Ta stjernene opp av oljen, la de renne litt av seg.

Vend de så i en skål eller et fat med sukker

Da er det bare å nyte et stjerneskudd eller 7. Og du kan like godt ønske deg noe for hvert stjerneskudd du spiser. Jeg garanter ikke at det går i oppfyllelse, men er vel verd et forsøk.

Legg de på et fat eller i en liten bolle ved servering. Disse er best om de spises fersk.

5 kommentarer

5 thoughts on “Stjerneskudd🌟

  1. Dette såg spennende ut👌 Må bli romjulssyssel tenker jeg😉
    Rosettbakkels er siste her til uka, det må jeg ha😊
    Ha en fortreffelig dag🥰

  2. dette ser sååå spennede og godt ut så disse skal jeg prøve og få til, men da må jeg lage masse da mann min er helt hekta på søtsaker 😀❤️💙😃

    1. Ja, det kan hende😀Fant en amerikansk oppskrift jeg, men kan jo være den samme da😁

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *