Terteskjell-Taco

Categories FirstPrice produkter, Taco

Mange forbinder terteskjell med fiskepudding, hvitsaus, erter og reker. Her har jeg lagd en tacovariant med terteskjell. Fantastisk god, bare prøv selv. Jeg syns denne var mye bedre en vanlig taco. Jeg spiste tre av disse, og kokkefruen to. Så da ser dere ca. hvor mange dette holder til.

Du trenger

1 pakke terteskjell (8 stk)

200 gram kjøttdeig

1 pose tacomixkrydder

0.5 stk løk

0.5 stk paprika

0.5 boks mais (liten boks)

1 glass Salsasaus

cheddarost

Nachochips

Smør til steking

Slik gjør du

Terteskjell steker jeg ikke på forhånd slik det står på pakken. Jeg legger de på et stekebrett med bakepapir.

Stek kjøttdeig i litt smør. Ha i tacokrydder og halvparten av vannet som står på pakken. La dette få koke inn noen minutter.

Kutt opp løk og paprika. Tilsett mais, løk og paprika i pannen med kjøttdeigen. Bland det godt sammen.

Fordel kjøttdeigen i terteskjella

Ha over litt salsasaus. Jeg brukte hele glasset til disse 8

Topp med litt cheddar

Stekes i ovn 5-6 minutter på 200 grader

Knus over litt nachochips ved servering. Du kan også ha på litt koriander eller persille om du ønsker.

Server terteskjell-taco med salat og rømme.

9 kommentarer

9 thoughts on “Terteskjell-Taco

  1. Nå har vi prøvd Terteskjell med Tacofyll. Digg. Kan anbefales som ett alternativ til vanlig Taco.

  2. Dette skal vi prøve i kveld. Det blir med kyllingkjøttdeig for det var på tilbud ☺️

  3. Å dette hørtes godt ut . Må prøve når vi kommer hjem fra Spania .
    Takk for nye retter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *