Verdens beste vafler

Categories Baking, Dessert, Kaker, Kosemat, Oppskrifter

Vafler er jo bare så godt. Uansett om du har på hvitost, brunost, smør, sukker, rømme, nugatti eller smør. Disse vaflene er utrolig god. Og en oppskrift jeg bruker når jeg lager vafler. Denne gir 10-14 vafler, etter hvor stort jern du har.

Du trenger

5 dl hvetemel

1 dl lett rømme

2 ts bakepulver

1 dl sukker

1 ts kardemomme

5 dl H-melk

2 egg

50 g Smør/Melange

Smør/Melange til steking

Slik gjør du

Bland det tørre.


Rør inn melken og rømme med visp/maskin til du får en jevn og glatt røre.


Rør så inn sammenpiskede egg og til slutt smeltet, avkjølt smør.


La vaffelrøren svelle i ca 30 min.

Stek gyldne vafler i vaffeljern som pensles med litt smør mellom hver plate.

Da er det bare å nyte

10 kommentarer

10 thoughts on “Verdens beste vafler

  1. Da ble det jammen vaffler i går på selveste vaffeldagen 😃 En passe fin og god oppskrift. Myke og saftige. Di forsvant til kjæresten, meg og en som banket på døren. Og trur du ikke det ble en runde vaffler I dag også ❤️ Takk for fin blogg. og Facebook side.

  2. Flott, dette må jeg prøve, har «sveive opp vafler i minst 30 år uten oppskrift. Tenkt jeg skulle skrive , men det har blitt litt av det og det. Gode ja da blitt borte bestandig. Nå skal jeg bruke oppskrifta din og gjøre som du skriver ! Gleder meg !

  3. Jeg har alltid(vel…de siste årene) brukt den du får kjøpt på butikken. Veldig god den altså, men nå er det vel på tide å prøve en oppskrift😁. Så skal jaggu prøve denne😍. Stoler på deg når du skriver det er verdens beste vafler🤤🤤🤤❤️

  4. Har ikke prøvd kardemomme i vaflene tidligere. Kjempegodt! Denne oppskrifta skal jeg bruke mer.🙂

  5. vaflene er sikkert gode men hvorfor ikke hoppe over sukker.Vi har jo som oftes noe søtt på dem.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *