Da er ferien over

Categories Blogg


Da er ferien over for nå. Tre uker alene og tre uker med ungdommen har gått fort. Og vi har jo ikke fått gjort halvparten av det vi skulle engang. Sånn er det, ting skjer. Og da må man tilpasse seg etter det.

Ferien har vært preget av bilproblemer, dårlig vær og siste uken sykdom. Ja, for yngstejenta har vært sjuk i flere dager nå. Er kyssesyken som henger igjen. Så hun er mye sliten, svimmel og kvalm. Og har tilbragt det meste av uka i senga.

I dag skal jentene på campingtur til Sverige med svigers. Hun lå kvalm på sofaen da jeg sto opp 5.30. Så håper hun er i form til turen.

Guttungen dro hjem for en uke siden. Han hadde bare to uker her.

Jeg har jo ikke hatt så mye ferie. Jeg har jobbet mye med kokeboka, og litt andre prosjekter. Ligger i rute med boka, men andre prosjekter henger litt etter. Hvem hadde trudd på forhånd at været og bilene skulle trøble så mye.

Sommeren startet jo med alt for mye sol og tørke. Fryktet en tørr sommer. Noen av grønnsakene på gården fikk gjennomgå. Gulrota overlevde ikke tørken for eksempel.

Vi har fått plukket en del bær da, og nå er det dårlig plass i fryseren igjen. Ennå mye bær som skal plukkes framover.

Vi har ikke fått fartet så mye som vi hadde planlagt. Vi skulle jo ha flere utflukter og besøk rundt i Telemark. Det ble det ikke så mye av pga bilproblemer. Koselig å være hjemme også da. Har kun fått en hyttetur de siste tre ukene. Noe ungdommen nok er glad for. Ikke populært å være uten dekning på mobilen.

Eldstejenta har kun jobbet hele sommeren. Så hun er glad for to uker fri nå. Hun har to jobber nå. Både på eldresenteret og på Kiwi. Så enkelte dager har vært dobbelvakter. Er bra hun står på. God arbeidsmoral er viktig. Er stolt av henne.

Kokkefruen og jeg planlegger glampingtur senere i uka, men først må det været gi seg. For nå bøtter det ned ute. Noe det skal gjøre i dag og i morgen. Fra onsdag ser det ikke så ille ut da, men stoler ikke på Yr lengre.

Jeg har ikke fått fisket så mye som ønskelig, det får jeg ta igjen utover høsten.

Kjenner at jeg er litt sliten etter ferien. Den siste tiden har jeg jobbet mye med boka, og mye med bloggen. På bloggen ser jeg gode resultater siste uken. Lesertall har økt bra siste uken. Nå ligger det fra 20-37 000 lesere per døgn.

De siste 5 dager har jeg tjent like mye som hele julimåned til sammen på bloggen. Så fornøyd med det. Også tjent litt på reklamen til Bakeren og kokken. Og det er jo gøy når man ser resultater av arbeidet.

Veldig fornøyd med framgangen til boka. Hele boken er skrevet. Nå skal det settes sammen til en bok. Så det blir de neste 14 dagers plan. Jeg gleder meg til å trykke send på pc’n. Og boken blir sendt til trykkeriet. Det skal bli så deilig. Føler øynene begynner å bli firkanta. Jeg drømmer og tenker mat 24/7.

Selv om mange av våre planer gikk i vasken denne sommeren. Har det uansett vært en fin sommer. Å få tilbringe så masse tid med ungdommen er fantastisk. Er det ikke det som er det viktigste da? Familietid♥️

Været får vi ikke gjort så mye med, men koselig å være inne også. Nå skal jeg jobbe et par timer med boka. Så skal jeg ikke gjøre så mye mer i dag. Kun middag og de vanlige tingene. Vi blir alene fra klokken 13. Så litt avslapning er på sin plass.

Har dere hatt en fin ferie?

4 kommentarer

4 thoughts on “Da er ferien over

  1. Familietid er viktig! Og været…. nei det får vi ikke gjort noe med det er helt sant 🙂 Glamping blir koselig når den tid kommer.

  2. ja, har hatt en fin ferie først ei uke i Syden med sønnene med familie, vi var 9stk, godt å være med barnebarn en hel uke. Så ble det 2 uker på hytta, det var godt.
    Har lagt meg i selene for å gå inn på hver av innleggene dine på bloggen,for de om oppskriften og innlegg har vært vist før,ingen problem med det, litt nytt er det jo også. Ha en fin dag og uke.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *