En møkkastart på uka

Categories Blogg


Ikke nok med at det kommer ned i bøtter og spann ute. Det har kommet i bøtter inne også.

Jeg kjente utover kvelden i går at kroppen ble noe mer en bare dagen derpå dårlig. Det ble litt flyging på toalettet. Og kvalmen kom fort etter. Så pass at jeg måtte sove med bøtte i natt. Feber kom selvfølgelig også, og da feberdrømmer. Noe jeg bruker og ha. Da går samme lille drømmen om igjen og om igjen. Det er ganske så slitsomt. Så endte opp med å ta Paracet, og det hjalp.

Da sola og jeg våknet i dag, var det full fart på toalettet. Først kom det ene veien, så andre veien. Ja, slik var de første timene på morgenen.

Det ble bøtta og meg sammen en stund. Liggende i fosterstilling på sofaen.
Kokkefruen startet med husvask utpå formiddagen. Og jeg fikk streng beskjed om å holde meg unna. Og det er jeg kjempeflink på.

Hun dro på møte på skolen utpå dagen. Utviklingssamtale. Så da spratt jeg opp. Hengte opp en maskin med klær, satte på en ny. Støvsugde alle gulv og ryddet på kjøkkenet…Ja, får jo ikke lov til noe om hun er hjemme. Så benytter sjansen når hun var ute. Og det var den lille energien jeg hadde.

Magen er ikke så ille nå, men litt ør i hue er jeg. Og jeg har for første gang i mitt liv. Glemt kokende vann på ovnen😱

Jeg satte på vann til egg. Ja, for skal ha eggesmør senere i dag. Så måtte koke egg. Jeg glemte helt at jeg satte på vann. Og bikkja og jeg gikk en tur ut. Skulle få han til å tisse. Han hater regn, og da holder han seg heller.

Da vi kom inn etter en stund oppdaget jeg vannet som fosskoker på kjøkkenet. Ja, ja…hode er ikke helt med i dag.

Nå er også kokkefruen litt dårlig i magen. Satser på at det ikke blir verre. Nå holder jeg sofaen fram til jeg skal lage middag. Må lade litt⚡️

Jentene kommer hjem i dag, så det blir koselig. Satser på at de holder seg friske.

Så rett og slett en møkkastart på uka var det😂

Nå kan det vel bare gå en vei. Har ikke tid til slik tull. Hadde ikke fått gjort så mye ute i det regnet i dag uansett. Så godt å holde seg inne.

5 kommentarer

5 thoughts on “En møkkastart på uka

  1. God bedring til dere begge to. ❤️❤️ Håper det går fort over og at ikke ungene får det. Ha en så god dag som du kan få. ❤️❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *