Ett arr for livet

Categories Blogg

Som mange av dere sikkert har sett, så har jeg et stort arr på kinnet. Det arret fikk jeg i januar 1999. Jeg har lagt ved noen bilder der dere ser dette arret. Krigsskaden min🤣

Jeg var kokkelærling i Finnmark og tok ut ferie i januar for å dra til Telemark for å besøke familien.

Jeg kan ikke fortelle hvem jeg var sammen med eller hvem som gav meg kuttet av hensyn til de involverte. Men jeg kan fortelle historien uten, trur jeg🤔

Første kveld på ferien dro jeg sammen med noen ut på en lokal pub i Skien. Vi hadde først sittet hjemme hos denne personen og hans samboer. De hadde et lite barn sammen som sov i kjelleren.

Vi var på denne puben fram til stengetid. Da vi kom hjem til denne personen ble vi møtt av en full og sinna samboer. Hun hadde drukket opp både cognac og whisky som jeg hadde latt stå igjen der dra vi dro ut. Hun hadde også tatt noen piller som tilhørte personen jeg var på puben med.
De begynte å krangle om dette. Og jeg fant ut at jeg ville dra hjem til min pappa. Jeg orket ikke være der med den kranglingen.

Da jeg hadde ringt etter taxi skulle jeg ut å vente på den. Personen jeg var sammen med skulle bli med ut å vente. Det blåste ganske kraftig, og jeg ville tenne meg en røyk.

Jeg gjorde dette i døråpningen, altså med døren litt åpen. Der var det vindstille og jeg fikk fyr på røyken. Kanskje det kom bitte litt røyk inn.

Dette var nok til at samboeren kom springende ut etter meg, kjeftet og hylte for at jeg hadde tent en røyk i døråpningen. Ungen deres var allergisk mot røyk. Så dette var ikke lov (begge de røkte)

Personen jeg var sammen med prøvde å roe henne ned. Det endte ikke bra. Hun var så sint at hun knuste et longdrink glass hun hadde i hånden mot bilen deres. Så gikk hun mot mannen jeg var sammen med, det knuste glasset hevet over hode. Så høgde/stakk hun det mot han.

Jeg klarte akkurat å hoppe imellom. Glasset traff meg i ansiktet. På skrått nedover, så det skrelte kinnet av. Det hang bare der. (Det merket jeg ikke da) jeg fikk dyttet henne vekk, og hun falt på bakken.

Jeg prøvde å få tak i glasset hun lå og viftet med. I samme slengen traff hun meg en plass til i ansiktet og på øret. Jeg hadde også masse kutt igjennom jakka. (Dette så jeg ikke før dagen etter) bare utrolig at det kun gikk gjennom jakka og ikke traff kroppen.

Jeg husker at jeg gikk derfra. Det var nysnø på bakken. Jeg klarte å se ned at noe hang ut under øye. Da jeg snudde med så jeg en lang stripe med blod på bakken etter meg.

Jeg snudde og gikk tilbake til huset. Der ble jeg tatt fort hånd om. Ble lagt på gulvet og mannen prøvde å stoppe blødningen imens samboeren ringte ambulanse. De hadde lyst grå/hvit vegg til veggteppe. Det var jeg bekymret for. Det var masse blod.

Ambulanse og politi ankom. Jeg ble kjørt til sykehuset i Skien med politi bak i bilen.

Politiet var også inne hos legene sammen med meg. Vi måtte vente imens det ble ringt etter en plastikk kirurg. Han var hjemme og måtte komme i full fart til sykehuset.

Imens tullet jeg og vitset med politiet. Vi hadde det ganske gøy sammen. Jeg var jo ennå småfull. Tenkte ikke over hvorfor politiet var der.
Kirurgen kom og politiet dro. Jeg måtte komme i avhør hos de to dager etterpå.

Tidlig på morgenen fikk jeg taxi for å dra hjem til min mor. Der måtte jeg ringe på døren klokken 6 på morgenen. Klærne full av blod, og bandasje rundt hele hodet. Det må ha vært litt av et syn da de åpnet døra. Jeg husker jeg lå i badekaret den morgenen for å vaske med for blod. Det synet av ansiktet i speilet var helt jævlig for og si det mildt. Da måtte jeg gråte en liten skvett for meg selv.

I politiavhør fikk jeg fortalt at mannen jeg var sammen med hadde blitt kjørt i fyllearresten da jeg ble kjørt til sykehuset. Damen fikk krisehjelp den natten og det kom folk som vasket vekk alt av blod.

Så fikk jeg vite hva hun hadde sakt til politiet. Hun hadde fortalt at mannen og jeg hadde begynt å banke henne for ingen grunn. Hun hadde falt over ende, da knuste glasset. Jeg hadde stått over henne og slått henne. Hun måtte forsvare seg med glasset, og derav kuttene mine.

Så dette var hennes forklaring. Mange måneder etterpå ble saken henlagt pga bevisets stilling. Min søknad om voldskadeerstatning ble også henlagt siden de ikke kunne bevise noe. Så i bunn og grunn ble hun trodd. To voksne menn banker henne uten at hun har et eneste merke noen plasser. Skurrer litt for meg den forklaringen der.

Det ble ihvertfall slutt mellom disse personene dagen etter.

Så der har dere den historien.

8 kommentarer

8 thoughts on “Ett arr for livet

  1. Må virkelig si at der har Politiet ikke giddet å etterforske saken, du skulle jo fått erstatning og oppreising , Du kan skrive om livet ditt når du er ferdig med kokeboken din . Takk for at du er så åpen om ditt liv ,ønsker deg og familien din mange gode og fredelige år 🥰👏🏻👏🏻👏🏻🙋‍♀️

  2. Så fryktelig urettferdig, der skulle du hjelpe kameraten..jeg ble litt satt ut her.At du ikke har fått erstatning er en skam.

    Du er en feiende flott mann,uansett

  3. Fikk hakeslepp av dette jeg leste.
    Personen som gjorde dette skulle vært straffet!!
    Tøft av deg å fortelle om den episoden.

  4. Voldsom dramtatisk historie dette. Men samtidig lurer eg på kordan det har gått med barnet/barna som levde i dette spinnville huset? Håper det har gått bra

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *