Hva ville du spist for å overleve?

Categories Blogg


Dette blir jo hypotetisk da, men tenk litt etter. La oss si det enten var en naturkatastrofe, krig eller andre ting som gjorde tilgangen til mat vanskelig. Slik vi ser det er i mange mange andre land.

Du har spist opp det meste av lager du hadde hjemme. Det finnes ikke mat i butikker etc. Hvor langt kunne du gått for å overleve? Eller sagt på en annen måte, hvor lavt ville du sunket i jakten på mat? Insekter, planter, husdyr…ja, mulighetene er mange.

Instinkter tar nok fort over når tilgangen er borte, og sulten er stor. Du har kanskje barn som må ha mat. Syke familiemedlemmer etc. Og vi alle må ha mat for å overleve. Er begrenset hvor lenge vi kan gå uten. Man har jo hørt og lest utrolige historier om hva mennesker har måtte spise for å overleve. Som i filmen Alive, som er basert på en sann historie. Du kan lese om den HER

Så helt hypotetisk om en slik situasjon oppstår. Hva ville du spist for å overleve?

5 kommentarer

5 thoughts on “Hva ville du spist for å overleve?

  1. Er NESTEN enig med Verdande. Nesten alt. Men jeg tror jeg hadde fått skikkelig trøbbel med andre FOLK… 😛 Å spise dem mener jeg 😀

  2. Ville nok hatt trøbbel jeg óg, Frodith – men stilt ovenfor å legge meg ned og dø, eller kannibalisme: proteiner vinner hver gang. For å være litt seriøs – jeg tror ikke vi klarer å forstå hvor sterkt overlevelsesinstinktet i mennesket er, vi som har mer enn nok, heller ikke jeg 😏.

  3. Ville spist alt unntatt mennesker. Hadde bare ikke greid det. Man vet jo aldri hvordan man reagerer før man er i en slik situasjon.

    Husker en film om en flystyrt hvor de overlevende begynte å spise andre mennesker.

    Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤😊

    Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *