Hverdagen hadde vært litt kjedeligere uten Cian

Categories Blogg


De siste åra har dere ofte sett Cian dukke opp på bilder, han er alltid der det skjer. Så tenkte å gi dere en liten presentasjon av han og masse bilder. Cian er en Irish Softcoated Wheaten Terrier.

Han var også smaksansvarlig på kjøkkenet når jeg lagde middag. Det er han ikke nå lengre, da han er allergisk mot så mye. Fikk en lang liste med ting han ikke måtte spise.

Det vet jo ikke han, så han står ennå på vent når jeg lager mat. Faller det en pølsebit på gulvet tru, tenker han. Og skuffelsen bruker å være stor når han hopper bort når noe havner på gulvet, men det er en potetbit eller gulrot.

Så fort han hører kniv mot skjærefjøl kommer han springende i full fart ut på kjøkkenet. Og det som er litt gøy, er at han blir helt gira når jeg kutter grønnsaker. Han ser jo ikke det da, men er nok lyden. Grønnsaker kutter jeg rimelig fort, og er nok den lyden han blir gira av.

Han legger seg også under spisebordet når vi spiser middag, helst så jeg ikke får plass til bena. Og understellsvask kommer alltid når vi spiser. Det slår aldri feil.

Cian er med oss over alt, han tørr ikke være alene hjemme. Så dit vi drar, drar han. Om ikke må vi ha hundepass, men det er ikke så ofte vi trenger det.

Cian er med på fisketur og blir veldig glad når det kommer en fisk opp i båten. Først skal han ta den, lukte på blod etc, så ligger han å holder vakt over den. Må ofte gjømme de i en pose, da blir det litt mindre spennende.

Som far som hund, så snorker Cian og han har de søteste sovelyder. Han snorker, bjeffer og knurrer når han sover. Må være noe veldig spennende han drømmer om kanskje.

Cian er en pyse, til å være straks 10 år er han redd for mye. Og det kan være veldig gøy innimellom. Fra å hoppe opp på sittebenker eller stoler, til andre små ting kan være en utfordring når han ikke tørr. Han tørr heller ikke svømme, egentlig redd vann. Han kan vasse så langt at vannet når magen, men ikke lengre. Han er også redd for å dusje. Han er redd høye lyder som støvsuger og klippemaskiner. Da er det best å gjemme seg.

Han elsker å jakte mus på hytta og kan holde på med det hele kvelden. Kanskje det han drømmer om? Han har heller ikke vinterpels, så han fryser ganske fort. Og gjør et stort nummer ut av det. Han har jakker, gensere etc han bruker. Og skal han ligge ned ute uansett hvor vi er, vil han helst ha en pute å ligge på. Og er det under 10 grader vil han jaggu ha pledd også. Og ligger det klær på gulvet, ja da må de ligges på.

Den 22.02 blir han 11 år. Cian elsker å få pakker, og de åpner han selv. Er det andre som får pakker, vil han gjerne ha papiret slik at han kan rive det i stykker.

Cian har fast liggeplass i sofaen ved bena mine. Det er hans plass uansett mener han.

Og har noen andre satt seg der, står han bare å stirrer på personen til de flytter seg. Cian elsker bålkos akkurat som oss, og det passer veldig fint siden vi sitter mye rundt et bål iløpet av året. Han elsker å bade i snøen og vaske fjeset, spesielt når han har spist. Cian har skrevet litt på bloggen her. Han skrev da vi hadde korona. Og han hadde julekalenderen i fjor.

Så der har dere litt om Cian. Så har dere blitt litt mer kjent med han også. Og han kan røpe en liten ting. Han har fått en lekekamerat. Mer om det kommer☺️

8 kommentarer

8 thoughts on “Hverdagen hadde vært litt kjedeligere uten Cian

  1. Åhh … jeg har en rescue-dog som jeg trodde var en mix-avlet . . . Men har ser ut akkurat ut som din . . . Jeg søkte litt inn på nettet og har funnet ut at min hund også må være en Irish-soft-coated-wheaten-terrier . . . Så gøy. Noen har jo fortalt meg at de tror han er en terrier, men jeg har jo ikke så mye greie på raser . . .

  2. En herlig hund helt etter min smak, jeg mistet min tur venn for 2 mnd, siden han ble 14 år savnet er stort ❤️

  3. Så utrolig skjønn Cian er ❤️ Vi har en rescue whippet fra Sverige som heter Vincent. 7 år gammel og livredd for å være alene ❤️ Så vet alt om det 🤗 Ha en strålende fin dag 👍

  4. Så härligt hundliv han lever❤️Själv har jag 3små.2chihuahua och 1blandras,11,9,8år så dom görjar bli gamla.Roligt att bli lite känt med eran 🦮

  5. Mange fine bilder og godord om en flott hund, Jeg har en Tibetansk Spaniel 7 år, hun har heller ikke vinterpels, så hun har stor garderobe, hun er lik eier, hater vinter,, Og hun er en kjøkkenskriver, kan heldigvis spise nesten alt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *