Sokker i sandalene. Ja eller nei?

Categories Blogg


Er sokker i sandaler, Crocs og flip-flops så galt da?

Jeg bruker sokker i alle disse tre. Nå er ikke jeg noe moteikon akkurat. Setter ikke trender for å si det sånn. Og har ingen planer om det heller.

Jeg liker ikke å gå barbeint i slike ting. Blir svett på beina. De glir fram og tilbake i skoa. Ja, neste så man hører det skvalper.
De gnager også mot bar hud. Og gir fort gnagsår.

Så jeg driter i hvordan det ser ut, så lenge det er behagelig for meg. Er ikke det det viktigste da?

Å bruke sokker og sandaler sammen, er en kontroversiell motekombinasjon og sosialt fenomen som diskuteres i ulike land og kulturer.
Sokker i sandaler har som regel blitt sett på som litt harry eller noe som hører hjemme på en campingplass.

Jeg bryr meg da aldri om jeg ser andre bruke sokker i sandaler. Det er lett å kjenne igjen turister, spesielt dersom du ser på føttene. I årevis har kritthvite tennissokker i sandalene vært selve symbolet på det å være charterturist.

Hva mener du om sokker i sandaler, flip-flops eller Crocs?

9 kommentarer

9 thoughts on “Sokker i sandalene. Ja eller nei?

  1. Folk må egentlig få gå med hva de vil, men personlig så syntes jeg ikke om sokker i sandaler. Crocks og tresko går ann, men best uten. Ha en fortsatt fin Midtsommer 😊

  2. greit så lenge man ikke bruker hvite tennissokker men heller et par litt fine svarte sokker

  3. ser litt for ofte hvite lange, typ opp til kneet, tennissokker i sandaler på Kreta. Det er litt gåsehud. Men bare svette overkroppen er verre. Kanskje litt prippen 😊Ha en fin midtsommer 😊

  4. Synes du er tøff som bruker sokker i sandaler, for det er liksom ikke anerkjent. Tull. Veldig ok å kunne gjøre som man vil. Jeg er nok litt for veik i så henseende. Liker egentlig alltid å bruke sokker, og kan lett bruke det i sandaler også. Men så tenker jeg litt for mye på hva andre vil si, og egentlig er det veldig dumt.

  5. Jeg synes både du og andre må få gå kledd i hva de vil. Jeg bryr meg ikke. Jeg bruker helst ikke sokker i det hele tatt, det er det beste med sommeren, å få slippe sokker. Folk ser rart på meg når jeg kommer i ullgenser og bare bein, men jeg bryr meg ikke da heller.

  6. Bra innlegg! Klart hver og en skal få gå med det som passer for de selv og det har ikke andre noe med å mene noe om. Jeg går med ankelsokker i sandaler og samme farge som sandalen. Veldig enig i at det ikke er behagelig å gå barbeint i sandaler 🙂 En fin st. hansfeiring ønskes dere! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *