1 års bryllupsdag: Papirbryllup

Categories Blogg

Tiden flyr i godt selskap, for dette året har gått fort. Og utrolig mye som har skjedd dette året.

Den første bryllupsdagen (1 år etter bryllupet) heter papirbryllup. Denne bryllupsdagen markeres med papir som symboliserer noe som er sterkt, samtidig som det kan rives i stykker. Hvitt papir symboliserer også den nye starten mellom ekteparet.

Det har vært et fantastisk år som ektepar. Det har vært hektisk, men vi er da enda sammen😂Vi har ikke føket i tottene på hverandre, og ikke har vi drept hverandre. Så det tar jeg som en seier jeg.

På fredag var vi en liten tur på puben i Lunde. Det var åpningsfest, og da benyttet vi anledningen til å ta en tur ut. Det er jo noe vi sjelden gjør. For hvem har da råd til det i disse tider.

Heidi drakk brus og kaffe. Og jeg tok noen øl. Det var en fin fin kveld. Og de er nok fornøyd med åpningsfesten, for det var stinn brakke utover kvelden.

Man hører alltid uttrykket «Min bedre halvdel» Ja, jeg bruker det mye selv også. I dette tilfellet så er det i hvert fall sant. Hun er min bedre halvdel, for hun gjør meg bedre❤️Og sammen er vi sterkere enn krutt som det heter. Bare se hva vi har fått til sammen det siste året. Jeg er virkelig stolt av oss selv…en klapp på skulderen til oss selv.

Vi begge er uføre og sliter med helsa. Men vi gir jo ikke opp av den grunn. Vi jobber det vi klarer, når vi klarer det. Nå har det jo vært ekstra mye de siste ukene med butikken da. Så mye slit er det jo ikke til vanlig. Nå som vi er på oppløpssiden med den fysiske butikken også, så har ting roet seg litt ned. (Altså den tunge fysiske jobben) har jo mye å gjøre uansett.

Det er noen år siden jeg var ute i jobb med faste arbeidstider. Og nå er jeg tilbake der igjen, men for oss selv denne gangen.

Smører nistemat hver dag. Kjører jentungen på skolen, og drar på jobb. Og det er litt godt dere! Føle at vi bygger noe for oss selv. I dette tilfelle et firma. Så kanskje en eller annen gang, så kan vi ta ut lønn. Sette ufør på pause, og jobbe for lønna. Det er i hvert fall håpet, men er en lang vei dit enda. Vi må nok bare ta en dag av gangen. En fot foran den andre…og repeat!👣

I dag skal jeg bake kake til oss. Ikke en overdådig en, men en som skal i bakeboken. Så da passer det jo fint. Ja, det blir mange oppskrifter som skal lages til boka de neste to ukene. Jeg har enda 22 oppskrifter jeg ikke har lagd og tatt bilder av til boka. Kokkefruen skal også bake/lage noen av de.
Det er de siste som mangler, ellers har jeg lagd de andre.

Hvilke andre planer vi har for dagen, må vi ta litt på sparket. Må se an formen til fruen. I går hadde hun veldig vondt i kroppen pga fibromyalgien. Og lå for det meste under et pledd. Så får håpe det er bedre i dag når hun står opp. Kan jo hende at jeg har kjøpt noe til henne også. Som jeg kan gi henne på sengekanten når jeg vekker henne etterpå❤️

Hun hadde skrevet ett koselig brev, som lå på stuebordet til meg da jeg sto opp🥰 Så det leste jeg i mens kaffetrakteren fikk drypt i fra seg.

Vi snakket om en tur i dag. Så vi får se hva vi finner på. Det blir i hvert fall Hvalkaker til middag, og kake til dessert i dag. Så en fin dag blir det uansett hva vi finner på🥰

Vi fikk to krus i gave fra Nina. (En trofast følger) De var jo skikkelig fine. Så morgenkaffen blir drukket fra den☕️Tusen takk for gaven Nina❤️

Gratulerer så mye med 1 års bryllupsdag Heidi.
Takk for at du er du.
Jeg elsker deg❤️

Ha en strålende søndag alle sammen. Det blir litt salg på enkelte produkter i nettbutikken i dag for å feire dagen🥳

16 kommentarer

16 thoughts on “1 års bryllupsdag: Papirbryllup

  1. Gratulerer så mye med første bryllupsdag til dere begge 💓💓. Lenge leve kjærligheten 💞

  2. Så nydelig brev fra Heidi, som du lot oss ta del i! Rørende å lese! Og så viste du fram koppene! Det var koselig! Håper de vil bli til glede for dere!

    Gratulerer med dagen også her inne! Dere er to skjønne mennesker. Kos dere skikkelig og ha en strålende dag!

    Klem fra meg.

  3. Jeg glemte jo helt hjerter og blomster, men dere fikk det i kommentarene der ute, da. ❤️🎉🌹🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *