5 år siden jeg tok lappen

Categories Blogg

Dette har nok ikke så stor betydning for andre enn meg selv. Men etter jeg ble rusfri, og kjempet meg tilbake til et liv igjen. Så var lappen en av målene jeg hadde. Det å bli litt mer selvstendig. Det å vise for meg selv at jeg klarte noe igjen. Jeg hadde jo andre mål også. Som for eksempel å få mer kontakt med guttungen, og komme meg i jobb igjen. Alle målene jeg hadde satt, klarte jeg. Og da kommer det nye mål, så nye…ja, det er kommet ganske mange mål på disse årene.

Det er godt for kropp og sjel, og ikke minst for psyken å klare målene man setter seg. Det er veldig godt for egen selvfølelse. For trua på meg sjøl var nok borte i mange mange år.

11 mars, altså i morgen. Så har jeg hatt lappen i 5 år. Og det er stort for meg😊Min første bil var denne her. Den fikk navnet blåbæret

Nå kjører jeg Volvo XC 70. Ja, for jeg har kun lappen på automat.

Det har seg slik at når man setter seg mål, så må man ikke sikte for høyt. Jeg hadde ikke så store trua på meg selv. Og manuelle gir der gikk min grense. Jeg har alltid hatt en skrekk for gir. En slags sperre. Derfor tok jeg aldri lappen da jeg var yngre heller. Jeg bestemte meg for at automat klarte jeg i hvert fall. Så da kjørte jeg opp på automat. Angrer jo selvfølgelig litt på det nå. Og har en plan om å kjøre opp på nytt igjen, med gir. Men den skrekken sitter enda i meg. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg har innbilt meg at jeg ikke klarer det. (Girskrekk) Så den må jeg fortsatt jobbe litt med.

Nei, alt kan ikke gå helt på skinner heller. Litt skada er man da blitt😂

Jeg klarer meg da helt fint med automat også, men innimellom hadde det vært greit med manuell. Når Heidi blir litt sliten om vi kjører Forden. Så kunne jeg i hvert fall overta kjøringen. Jeg har jo skrevet om dette med fibromyalgi og Kokkefruen før.

De siste åra har jo målene blitt større. Målene vokser i takt med selvtilliten. Og selvtillit har Kokkefruen hjulpet meg veldig med. Og ha en fantastisk person ved min side som alltid har trua. Som støtter, motiverer og hjelper til hele veien. Uten henne hadde jeg nok ikke kommet så langt. Vi har jo oppnådd mange felles mål også. Ja, for alt handler ikke om bare meg lengre. Nå er det oss, og det finnes ingen jeg i oss. Og jeg regner nok med at vi setter oss nye mål igjen snart. Først må vi komme i mål med butikken vår❤️

Har du hatt noen mål som gjorde deg veldig stolt å nå? Er det noen spesielle mål du jobber mot nå?

8 kommentarer

8 thoughts on “5 år siden jeg tok lappen

  1. Når dere er ute og kjører og hun blir sliten, så kan dere la deg øvelseskjøre kanskje? 🙂Litt fysisk avlastning, selv hun må beholde fokuset 🙂

    1. Ja, vi har snakket om det tusen ganger😂Så det er jo planen…det er den sperren min da😱Skjønner ikke hva den kommer av🤨

      1. Jeg skjønner godt 😀 Har ikke lappen. Men øvelseskjørte litt når jeg var 19. Synes det med giret og clutchen sammen var det vanskeligste 😀 Men du klarer det helt sikkert, og med trygge Heidi til å vise så går det nok fint 🙂

  2. Akkurat i dag er det 12 år siden jeg slutta å røyke. Jeg tror jeg hadde 20 mislykkede forsøk før det. Veldig fornøyd med å ha klart det.

  3. Her var det omvendt for etter masse år med gir kjøpte jeg automat og det var ille skummelt. Følte bilen hadde kontroll over meg. men det gikk bra fra første dagen så bare begynn å øvelseskjøre med madammen.

  4. Herlig å høre om alle dine mål, som du har nådd! Du kan virkelig være stolt av deg selv! 🤩

    Jeg har et mål om å skrive en roman. Er i gang, men mye gjenstår. 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *