2023. Året da drømmer gikk i oppfyllelse

Categories Blogg


Da er vi snart over i 2024. Så da må man jo se tilbake på året som har gått. Og for et år det har vært, dere. Utrolig mye spennende som har skjedd i 2023. Har vel aldri hatt et år der det har skjedd så mye før. 

La oss gå tilbake til starten av året. Da opprettet vi vårt eget firma, Dale Catering AS. Jeg kunne ikke ha et enmannsforetak lengre. Så derfor ble det et AS. Et firma vi bygger opp, og kanskje kan leve av en dag. Det er i hvert fall målet. Slikt tar litt tid da, men vi er i gang. Så får vi se hva 2024 bringer.

17.03.2023 så gav Kokkefruen og jeg hverandre vårt ja. Det var kun et lite bryllup (seremoni), da vi ikke hadde råd til noe stort bryllup. Vi syns uansett at dagen var perfekt. Det viktigste var jo at vi ble gift. Og jaggu er vi ikke gift enda😀

Rett etter bryllupet, mistet vi en hund. Hun ble fort veldig syk, og valget måtte taes. Det var best for henne å få slippe. Og det var en tung tid for alle sammen. Mille er fortsatt dypt savnet

På våren var det masse arbeid på gården. Sånn som det alltid er. Diverse prosjekter er det alltid på en gård. Man er ikke arbeidsledig, for å si det sånn.

I starten av juni var Kokkefruen og jeg på bloggtreff i Trondheim. Der møtte vi mange nye bloggvenner. En kjempefin tur var det.

Med god hjelp fra følgere, så startet jeg 1. juli på et nytt prosjekt. Ja, årets største prosjekt for vår del. Jeg startet på kokeboken. Den jobbet jeg med gjennom sommeren og starten på høsten.

Sommeren ble ikke helt som planlagt. Da vi for det meste var uten bil fra juli måned. Noe som har vært en gjenganger gjennom hele året. Biltrøbbel, biltrøbbel og atter biltrøbbel. I dag fikk vi telefon fra Skien, at den siste delen var kommet. Så vi får hentet nytt partikkelfilter i morgen. Men nå er det nyttårshelg, så bil blir det nok ikke før i januar.

Det ble lite hytteturer på sensommer og høst. Ja, faktisk ingen hytteturer. Og vi fikk ikke vinterstengt den heller. Så blir spennende å se hva som er ødelagt til våren. Pluss at det står tre brett med brus, og 2 brett med øl der. De er nok ikke like hele til våren regner jeg med. Så blir nok litt å vaske. Da har musa hatt fest hele vinteren inne på hytta. Men sånn ble det i år, fikk ikke gjort så mye med det.

Siden det ble lite hytteturer, så hadde vi tid til å rydde hele kjelleren. Tok noen dager, men resultatet ble bra.

Eldtejenta har hatt skolepause. Så hun jobber dette året. Guttungen startet på vgs og yngstejenta startet siste året på grunnskolen.

I september ble yngstejenta konfirmert. Det var sistemann ut. Var en flott feiring med masse god mat. Jeg lagde maten, så selvfølgelig var den god😂

I oktober startet vi nettbutikk, kun for boksalget. Og forhåndssalget startet. 1. opplag ble utsolgt på 2 dager. Og nytt opplag måtte bestilles med en gang. 1. opplag var kun et lite opplag, slik at vi skulle få penger til å trykke opp flere bøker.

19 oktober kom endelig kokeboken i hus. Det var en utrolig stor opplevelse. Følelsen når man åpnet boken for første gang, var litt overveldende.

Da var det travle tider for oss. Vi står for salg og pakking selv. Så kjelleren ble omgjort til pakkeavdeling. Og den har utvidet seg litt siden oktober. Vi utvidet også nettbutikken med flere produkter. Og enda mer vil det komme i 2024.
Det kom også et 3. opplag av kokeboken i desember. Vi har nå solgt over 2500 bøker. Det er over dobbelt av målet jeg hadde satt på 1000 bøker. Og vi har nå penger til en ny kokebok. Den starter jeg på i januar. Og håper den kommer ut rundt påske. Det vil være en bok med bakeoppskrifter.

Og nå er halve kjelleren butikk og pakkeavdeling. Litt greit og ha det hjemme da. Ikke langt å gå akkurat😂Ned en trapp, så er der på 1-2-3 eller 14 trinn da.

Cian var på Nordpolen sammen med julenissen det meste av desember. Så han fikk opplevd mye spennende han også.

I år var jeg også nominert til Vixen. Selv om jeg ikke kom til noe finale, så er jeg invitert på utdelingen i februar i Oslo. Jeg fikk i hvert fall to priser hos GRYXEN awards i desember. Første noensinne med to priser i samme sesong.

Ellers har det akkurat vært jul. Nå er det å runde av året om noen dager. Da har vi alle tre barna hjemme. Ta fatt på et nytt år. Det er mye spennende i vente for 2024 også. Har noen planer på lur, skjønner dere.

Vi vil takke for året som har gått. Tusen takk for at dere har fulgt oss gjennom tykt og tynt. Et utrolig spennende år for å si det sånn.

Ha et riktig godt nytt år💥💥

Masse klemmer fra hele kokkefamilien❤️

4 kommentarer

4 thoughts on “2023. Året da drømmer gikk i oppfyllelse

  1. Ja, det har jammen vært litt av et år for deg eller dere 🙂 Et flott år. Og så fortjent!! Godt å skape seg et fint liv. Det har du jammen gjort 🙂 Kos deg videre Tom 🙂

  2. Takk for alt dere deler med oss, vi har liksom fått en tilleggs-familie i Lunde, føler jeg. Dette året har vært innholdsrikt på alle områder, håper neste år vil bringe dere ny fremgang med nye prosjekter. Godt Nytt År🎉❤️

  3. Om Vixen-vinnerne (fremdeles) har en generelt høyere kjendisstatus, har Gryxen-vinnerne mer matnyttig å bidra med til verden. Dessuten viser jo moteprisen til Allan til fulle at Gryxen-velgere er hakket spenstigere enn andre velgere. 😉 😀
    – Unner meg dessuten skamløst å kjøre en ‘hva var det jeg sa!??’ i anledning salget av den kokeboken *hehe* .

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *