Æ breinn mett lys i bægge einnan

Categories Blogg


«Æ breinn mett lys i bægge einnan» sang K.M. Myrland. Og for meg er det en viktig tekst. Kanskje ikke ordrett det han synger, men mer betydningen slik jeg tolker den. Hørte mye på Myrland opp gjennom ungdomstiden. Også nå i voksen alder. Han var en fantastisk formidler.

Som dere vet, så skriver jeg bok. Der har jeg en frist innen skolestart å bli ferdig. Og der er MYE jobb som skal gjøres med den.
Det er sommerferie, så det skal nytes litt innimellom også.

«Man skal ikke stresse for mye på sommeren, da kan man få både solstikk og andre stikk» er et gammelt indianerordtak….

Derfor vil dere ikke få nye innlegg på bloggen hver dag. Det er noe jeg skriver når jeg har tid og anledning. Bloggen skal ikke være noe press. Da går det fra gøy til et ork, ganske så fort. Så om jeg ligger på 1-5 eller 10 plass på blogglisten, bryr jeg meg ikke om.

I sommer kommer familie og bok først. Så får bloggen komme når den kommer.

De som følger meg på Facebook får jo innlegg, selv om de ikke er nye. Og jeg legger jo også ut andre ting der. Jeg driver fortsatt en matside. Så oppskrifter får dere. Noen oppskrifter kommer heller ikke rett på bloggen. Da de skal i boken først.

Jeg har fortsatt masse ting som skal gjøres hjemme på gården. Flere prosjekter er i gang. Og kjenner jeg meg rett, starter jeg sikkert på flere nye også.

Det er viktig og ikke brenne lyset i begge ender. Jeg har hatt en tendens til å gjøre det. Så der prøver jeg å ta meg litt i nakken. Må prioritere litt mer riktig.

Jeg er jo en liten duracell, med hundre baller i lufta. «Innimellom er det greit at ballene får ligge i ro» er også et gammelt indianerordtak.

Så jeg håper alle har litt forståelse for prioriteringene. Dere må ikke glemme å nyte sommeren dere også.
«Greit å legge fra seg telefon innimellom, og bare nyte alt rundt seg»
er også et gammelt indianerordtak.

Den viktigste ingrediensen er kjærlighet. Det gjelder på absolutt alle områder i livet. Ikke bare i mine oppskrifter.

Fortsatt god sommer

3 kommentarer

3 thoughts on “Æ breinn mett lys i bægge einnan

  1. Er så enig med deg. I sommer lar du bok å familie få førsteplassen ! Jeg har lagret så mange av dine oppskrifter/tips og tar du det litt med ro på bloggen så får jeg tid til å prøve noen spennende fra deg. Fortsatt god sommer til deg, kokkefruen og ungdommene !

  2. Det er forståelig, og du har jo en stor jobb foran deg meg boken. Lykke til med jobben 👍😊

    Den boken skal jeg kjøpe når den kommer ut 😊

    Riktig god sommer til deg og fruen 😊

    Ønsker deg en superfin onsdags ettermiddag ❤😊

    Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *