Åge Sten Nilsen “ONE NIGHT WITH QUEEN”

Categories Blogg


Åge Sten Nilsen “ONE NIGHT WITH QUEEN” – Ibsenhuset Skien Lørdag 25.November

Dette var bursdagsgave til Kokkefruen og meg selv, fra oss selv. Ja, for er ikke ofte vi er med på slike ting. Da Wig Wam spilte i Sluseparken under Telemarksuka i sommer. Snakket Kokkefruen og jeg om at det hadde vært gøy å gå på Queen showet hans. Et par uker etterpå dukket det jaggu opp reklame at akkurat dette showet skulle spille i Skien. Så da var det bare å bestille billetter. Og bursdagsgaver var i boks.

Det var godt med en liten avveksling fra blogg, matspørsmål, bok og nettbutikk. Det har jo nesten vært livet vårt i flere uker nå.

Vi dro hjemmefra klokken 18. Og som vanlig når fint folk som oss skal ut på tur, så har vi politieskorte.

Nei da, så fint folk er vi ikke. Var en utrykning vi svingte av veien for.

I Skien var det kaldt som fy. Måtte parkere et stykke unna Ibsenhuset. Misjonen hadde også show på Ibsenhuset. Og det var utsolgt. Så der var mye folk, og ingen parkering.

Vi var ute i god tid. Så fikk slappet av med litt øl før konserten. Ja, Heidi var sjåfør. Så hun nøyde seg med kaffe

Et lite øyeblikk glemte jeg at jeg hadde fri. Og svarte på et matspørsmål som var kommet på melding. Familien maser egentlig på at jeg må sette opp kontortid for slikt. Da jeg gjør dette fra jeg står opp til jeg legger meg.

Heidi var superklar for konsert. Lokalet fylte seg sakte, men sikkert opp.

Det som var det lille negative med kvelden. Var at konserten var i lokalet med bare ståplasser. Noe jeg virkelig kjenner i dag. Dette hadde jeg egentlig gruet meg litt til. Å stå i 90 minutter. Ja, det ble to timer da. Med mine hofter og knær, så er slikt vondt. Heldigvis glemte jeg det av de første 45 minutter av konserten.

Åge framførte den ene kjente sangen etter den andre.

Publikum var selvfølgelig med på notene hele veien. Og allsangen hørtes godt i lokalet. Det var vel rundt 300 i publikum. Hadde trudd at det skulle være mange flere.

Åge gjorde et kjempeshow. De har hatt dette Queenshowet siden 2007, men hadde ikke hvert i Skien siden 2017.
De skal ha noen julekonserter i år, så dette var litt oppvarming til det.

Jeg kjenner jeg er litt sår i halsen i dag. Ja, for måtte jo synge med på alle sanger. Han hadde en god sceneopptreden, og god kontakt med publikum. Noe som gjorde stemningen enda bedre. Det var nok de eldres gardes kveld det her. Og kjempemoro å se damer på 70+ svinge seg i takten til Queen. Trur nok de fleste var fornøyd med kvelden. Han er jo vanvittig god å synge da.

Litt over 21.30 var det tid for avslutningen. Og den kom egentlig ikke et minutt for tidlig. Nei, ikke pga musikken. Bena mine gjorde nå så vondt, at jeg hadde problemer med å stå. Håper 2024 blir året der jeg kan få nye knær. Fikk jo ikke det i vinter, for hadde ikke vondt nok.

En utrolig bra kveld. Vanvittig dyktige musikere samlet på denne scenen i kveld. Så tusen takk for opplevelsen, til hele bandet.

Etter gåturen tilbake til bilen, var det en drøm å få satt seg ned litt. Fikk hvilt bena i 45 minutter på vei hjem igjen. Og klokken var ikke mye over 23 før jeg var i seng. Er litt irriterende at den kroppen her ikke tåler mer, men sånn er det. Man må leve med de korta man får utdelt her i livet.

Alt i alt gir jeg terningkast 2 til kroppen min, men Åge Sten Nilsen og band skal få 6.

Takk for at dere ble med på konserten🎤

4 kommentarer

4 thoughts on “Åge Sten Nilsen “ONE NIGHT WITH QUEEN”

  1. Jeg liker dårligere og dårligere ståkonserter også 😀 Jeg var en som en ilder før, spratt hit og dit og sto først ved scenen og skrek og hylte og hoppet opp og ned. Nå vil jeg helst sitte hvis jeg skal være på konsert. Og det blir FÅ konserter jeg går på faktisk.. Bra det var en vellykket opplevelse sånn alt i alt da, bortsett fra kroppen 😀

    1. Ja, irriterende med den kroppen😂Man blir jo ekskludert fra mange aktiviteter når det er sånn😂

  2. Fantastisk konsert (ser du har fått med bakhodet mitt). Jeg forstår at om man har vondt i kroppen, så er ståkonsert dumt. Men for meg er ståkonsert det beste som finnes. Spesielt slike konserter hvor jeg bare MÅ danse og bevege meg til rytmene. Jeg var på konsert med han i storsalen sist gang og det er en helt annen opplevelse og veldig passivt. Men uansett flott musikk av en dyktig mann ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *