Årets første hyttetur

Categories Blogg

Da var vi hjemme igjen etter et par dager på hytta. Var ganske så heldig med været. Blå himmel og sol. 16 grader på dagen, men ned mot 0 på natta. Så gikk litt unna på ved for å holde det varmt i en trekkfull tømmerhytte.

Heidi lå for det meste å sov hele turen, hun var allerede sjuk før vi dro. Men ville være med uansett. Sikkert for å passe på meg. Er litt greit å være to i tilfelle det skjer noe når jeg springer rundt i skogen med motorsaga. Eller høgger av meg benet med øksa😆

Nei da, jeg er alltid forsiktig. Ved må vi ha uansett.

Var utrolig forskjell på mengden is på vannet fra mandag til onsdag. I dag var det ikke så mye igjen. Man kunne se store forskjeller nesten fra time til time.

Begge kveldene oppholdt jeg meg i grillbua (Rorbua) med bålkos og utsikt ut over vannet. Godt å høre på sparking fra bålet blandet med fuglekvitter, padder i brunst og hjorten som rauter i det fjerne.

Når det bare er vi to på hytta bruker vi å gjøre det veldig enkelt til middag.

Mandagen ble det retemat vi hadde med. Lammelår, grønnsaker, saus, rotmos og poteter. Bare å sette på grillen å varme opp.

Tirsdagen ble det sommerskinke, potet, kålstappe og paprikasaus. Alt bare å varme opp. Det er lov å gjøre det enkelt på hytta.

Jeg fikk ihvertfall pakket fram alt av utemøbler, grill, lys og utekjøkken. Så nå er alt på plass. Jeg fikk ryddet litt rundt etter vinteren og begynt med litt ved.

Når isen trakk seg utover kunne jeg også prøve å fiske litt fra land. Båten ligger der isen var tykkest, så den får vente til neste tur.

Det var godt å begynne hytte sesongen igjen. Nå kan vi se fram til mange deilige dager der oppe det neste halve året. Der er mye som skal gjøres også i år. Men det viktigste blir å jekke opp hytta og rette den litt. Ene hjørnet har sunket veldig, men jekker opp på andre siden også. Den er skev alle veier den hytta😆

Men nå må det jobbes hjemme på gården noen dager, så neste hyttetur må vente et par uker.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *