Da er vi endelig klare for pakking av bøker

Categories Blogg

Reklame | Egenreklame kokebok

Det ble en hektisk dag i dag. Jeg visste det skulle komme 2000 bøker i løpet av dagen, men ikke når.

Klokken 10 satt jeg i møte med en designer fra 24nettbutikk, for å prate om nettbutikken vår. Og han skulle lære meg litt om forskjellige ting der inne.

10 minutter ut i samtalen, ringte telefonen. Da var bøkene 10 minutter unna. Kokkefruen var på vei ut døra. Skulle til tannlegen med yngstejenta.

Så da måtte jeg utsette telefonmøte til litt senere. (Endte med at det blir i morgen)

Lastebilen kom med bøkene rett etterpå, men den kom seg ikke opp til huset vårt. Så bøkene ble satt av ved låven.

Svigermor kom ut og hjalp til. Ja, for de bor jo her på gården de også. Så da var det bare å sette i gang da. Vi lastet bøker bak i bilen, og fraktet de 100 meter opp til kjelleren vår. Det var en svært tung jobb, med mye bæring, og mange kjøreturer. Vi er jo ikke akkurat den sprekeste gjengen. Var god trening da.

Da vi kom halvveis, måtte vi ta en liten pause. Og da vi startet på igjen. Så var også Kokkefruen kommet hjem igjen. Så da gikk det mye kjappere. Og alle 143 esker med 2000 bøker var på plass i kjelleren.

Så måtte vi gjøre ferdig kjelleren. Siste lagerhylle måtte monteres, bord til meg for å skrive på, måtte vi ha. Det satte jeg på kontoret i Kjellerstuen. Da kan jeg svinge mellom pc og bord. For er jo der jeg blir sittende. 1100 bøker skal skrives hilsen og underskrift i. Pakkelapper og fraktlapper skal skrives ut.

Så går ferden ut til pakkeavdelingen. Der skal Kokkefruen og svigermor stå. Har bygd opp bordene litt mer, så ikke de skal plages med ryggsmerter. Det var noe vi lærte under 1.opplag

Når bøker er pakket og det er klistret på fraktlapper. Så settes de i lagerhyllene. Der har jeg god oversikt over antall pakker, det trengs for fraktbrev. Og hyllene er rett ved kjellerdøra, så det blir lett å få de ut.

Klokken 19 i kveld var vi endelig ferdig. Så nå er alt klart til å sette i gang, men nå var det også slutt på energi i kroppen😂

Alt tar bestandig lengre tid enn man regner med. Så da setter vi i gang i morgen tidlig. Kroppen trenger litt hvile i kveld. Denne dagen sitter godt i ledd og muskler. Godt man kjenner at man lever.

Ha en riktig fin kveld dere. Og de som venter på bøker, de får de snart😊

Vil du også bestille bok? Da kan du gjøre det på: http://www.tomsmatprat.no

6 kommentarer

6 thoughts on “Da er vi endelig klare for pakking av bøker

  1. Der har dere fått gjort en stor jobb! Ser for meg at det ble mye kroppsarbeid på dere alle tre, og forhåpentligvis blir det tid til litt hvile i dag! 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *