En søvnløs natt for alle mann🥱

Categories Blogg


I går ettermiddag fikk vi Mille hjem igjen etter løpetidsferie. Hun fikk noen dager ekstra ferie pga vielsen. For alle hundeeiere vet hvordan etterbrunsten kan være. (Ja, bilde over er ikke fra nå)

Hun har klart å få en strekk i skuldra på ferien. Og da hun kom hjem, ville jo ikke Cian la henne være.

Han måtte vi ta sele og bånd på. Han styres kun av instinkt og drifter. Bjeffing, piping og traving.

Så vi måtte dele huset opp i soner. De kan ikke være sammen.

Yngstejenta har Mille på rommet sitt. Imellom der og stua har vi lukket to dører. Cian springer fram og tilbake, fram og tilbake…og piper😩

Ved leggetid måtte de ligge på hver sin kant av huset. Kokkefruen hadde Cian inne på eldstejenta sitt rom. Og der har det ikke blitt mye søvn på noen av de. For han har holdt på sånn hele natta.

Jeg fikk sove litt på starten av natta. Så ble jeg vekt av guttungen som sto ved siden av meg. Han hadde spydd ned hele rommet sitt og på klær han hadde på gulvet.

Han fikk ligge sammen med meg og en bøtte. Og han har spydd og spydd. Trur vi er oppi 13 ganger nå.

Cian har hørt meg når jeg har flydd ut og inn for å hente diverse til guttungen. Det har ikke gjort ting noe bedre.

6.30 sto alle sammen opp. Mille fikk vært ute på do, imens Cian og jeg var inne på et annet rom.
Så var det tilbake til andre siden av huset med yngstejenta.

Guttungen har stumpet av på sofaen ved siden av bøtta.

Cian springer fortsatt fram og tilbake til døra. Og selvfølgelig piper.

Kokkefruen og jeg sitter på sofaen og prøver å holde øynene åpne😵‍💫

Jeg må få slappet litt av. Så jeg har funnet fram hørselvern. Jeg skal kjøre guttungen hjem i dag. Får ta med Cian da, så de andre får slappet av i 2-3 timer. Så betydningen av hvetebrødsdager er ikke eksisterende🤣

Hvetebrødsdager er perioden rett etter bryllupet, da de nygifte tradisjonelt skal ha tid til seg selv, «og legge grunnen til hverdagens samliv.»

Ja, ja…sånn er det og ha barn og hunder. Ville aldri vært foruten heller❤️

P.S: Guttungen snudde seg akkurat og sa: «Aaaaa…for en drittdag!»🤣

5 kommentarer

5 thoughts on “En søvnløs natt for alle mann🥱

  1. vask tispa ( over halen,og mellom bena) med lunkent eddikvann( 1 kork på 1l vann), så er det slutt med piping av hannhund. Eddik fjerner de duftene som hannhund reagerer på..

    God bedring til den som har spya 😊

  2. Takk for er familieliv. Nå er jeg 75 år og enke. To barn og tre barnebarn som jeg velger stortsett når jeg ønsker. Ser tilbake på småbarstiden med fryd og gru. Det er bare å ta det som det kommer og være fornøyd. Alternativet er være. Takk for en innholdsrik og lærerik blogg. Hils så mye til kokkemor og gratulere med bryllupet og lev et godt liv💐😇

  3. Huff, dette er et velkjent fenomen både hva barn og unger angår, men det er livets gang, må ta det som det kommer, være takknemlig for det en har, Lykke til med både hunder og familie

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *