En fantastisk dag

Categories Blogg

Tom Martin Og Heidi Kristina Dale 17.03.2023

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Da var det gjort. Vi er nå gift og kokkerfruen er nå kokkefrue på papiret også. Og jaggu har hun ikke byttet etternavn også. Nå skal hun slite noen måneder med å venne seg til det.

Vielsen har vi ventet en stund på. Korona satte en brems på bryllupsplanene. Så spilte økonomi inn. Så skulle vi få giftet oss, måtte vi bare gjøre det enkelt. Måtte bare innse at det store gardsbryllupet måtte vi skrinlegge. Det satte på ingen måte noe demper på vår dag uansett. Litt kjedelig at ikke alt av familie, slekt og venner kunne komme da. Vi tar det igjen til sommeren med en stor gardsfest istedenfor. Da er ingen nevnt, og ingen glemt.

Så da ble det vielse istedenfor bryllup. Det var kjempekoselig det også. Ordfører ble rørt under vielsen, og det er jo koselig da. Hun syns det var så koselig å vie noen hun kjente. Ja, hun kjenner Heidi sin familie godt. Vi hadde kun barna, svigers og svigersøster tilstede. Ungene måtte jo selvfølgelig være med. Svigers var vitner og svigersøster var forlover. Min forlover er i syden. Koser seg i varmen, men regner med at de stikker innom når de kommer hjem.

Vielsesdagen startet med at jeg vekte Kokkefruen på senga med kaffe og en rose. Da var dagen igang.

Var en del gjøremål gjennom dagen. Kjøring hit og dit, på et forbanna føre. Ja, for været var ikke det beste.

Heidi skremte meg med ansiktsmaske, så jeg skremte henne tilbake. Med å ta barten. Det fikk hun ikke sett før vi sto i gamlebanken da.

Heidi og jeg var ikke sammen de to siste timene før vielsen. Hun var over hos svigers, og ble sminket av yngstejenta. Imens gjorde vi andre oss klar her hjemme.

Cian fikk ikke være med på vielsen, så han lå i bilen. Var over på 30 minutter, så gikk greit det. Om ikke hadde vi hørt han inn. For jeg hadde parkert bilen nærme gamlebanken. Litt oversikt måtte jeg ha.

I et lite lokale i gamlebanken foregikk vielsen. Og som sagt, var vi bare noen få til stede.

Nervene satte litt inn siste halvtimen før. Men så pass må det vel være. Under vielsen viste jeg ikke helt hvor jeg skulle ha henda. Så fiklet vel litt med de trur jeg. Uansett var det utrolig koselig. Litt fjas hører med selvfølgelig. Kan ikke bare være seriøs heller. Gift ble vi, og det er jo det viktigste.

Heidi fikk prøve sitt nye etternavn for første gang, da papirer skulle underskrives.

Så da var vi mann og kone. Det har jeg ikke gjort før, så det klarer jeg nok sikkert.

Etter vielsen dro vi hjem til svigers. For der skulle vi ha middag. Svigermor syns det var stor stas at hun fikk lage mat til oss. Hun fikk litt hjelp av svigersøster da. Og maten var det ingenting å si på, annet en at den var nydelig.

Vi koste oss skikkelig utover kvelden. Da mørket senket seg på ankom også ektemann til svigersøster. Barna sov, så de ble bært fra bil til seng.

Litt kake måtte også til utpå kvelden. Jeg hadde visst plass til litt mer i en ellers så full mage

Det ble en kjempekoselig selv om det ble en liten privat vielse og middag. Rundt midnatt var vi ganske så slitne alle mann. Heldigvis hadde vi kun 50 meter hjem over gårdsplassen. Jeg glemte å bære Heidi over dørstokken når vi kom hjem. Påpekte ungdommen senere. Så der bommet jeg litt, men greit å spare knærne litt da. Ikke så mye jeg skal løfte…var ikke det en kjekk unnskyldning da.

Tusen takk til alle dere som var med på vår dag. Tusen takk for gaver. Og tusen takk til svigerfamilie som gjorde dette til en virkelig flott dag❤️

22 kommentarer

22 thoughts on “En fantastisk dag

  1. Takk for at dere delte dagen deres med oss 💕ønsker dere all lykke i framtiden 💕♥️

  2. Dere er et utrolig flott par.
    Du har fått en utrolig vakker hustru og en deilig svigerfamilie høres det ut som.

    Gratulere så mye og må dere få mange gode år sammen. . .

  3. Gratulerer 🥳 atter en gang💐Så fine og så en flott dag , fra A til Å…..
    Det er det som betyr noe nærhet med familien rundt seg……
    Lykke til videre 💞
    Riktig god helg 😃🎶💫

  4. Tusen takk for at du deler dagen med oss. Nydelige bilder og koselige kommentarer – som alltid smakfullt fra deg 😍 Gratulerer til deg og den nå ekte kokkefruen 💕

  5. Gratulere til dere på dagen den 17 mars🎊
    Så kjekt å lese om deres opplevelser🥰på denne dag. Nyte helgen sammen som mann og kone❤️
    Vil følge dere videre å kopiere oppskrifter dere kommer med🤗
    Lykke til som ektefolk å være🤩

  6. Gratulerer så mye til dere som mann og kone. Og nå er, som du skriver, din kone kokkefrue på ekte 🙂 Herlige bilder av dere alle og maten så fantastisk ut! Nyt dagen og fremtiden sammen!

  7. Så fine og flotte dere er,og det formelig LYSER kjærlighet til hverandre av dere to❤️❤️

  8. Gratulerer så mye med bryllupsdagen🥂🍾💒🕺💃.
    Tusen takk for at dere deler denne store dagen med oss🥰. Dere er så flotte der dere står å strutter avkjærlighet og lykke♥️♥️.

  9. Takk for koselige flotte bilder.Så flott at dere deler med oss fra den hyggelige dagen.Lykke til videre.❤💖

  10. Næmen se på de fine da. Gratulerer så hinsides mye med den store dagen. ❤️❤️ ingenting er vel vakrere enn når man feirer kjærligheten. Takk for at dere deler denne store dagen med oss i tekst og bilder. Dere stråler om kapp, dere er så flotte begge to, og kokkefruen ja hun er jo bare så vakker.❤️❤️ønsker dere så masse lykke til med livet og fremtida. Dere er bare så herlige sammens. Det perfekte par ❤️❤️ hipp hipp hurra og atter hurra for dere to og kjærligheten. ❤️❤️

  11. …årets brudepar. Så nydelige og lykkelige. Alle gode ønsker for framtida.
    1000 takk for bilder, det var nett som eg var der.
    Igjen Gratulerer med dagen.❤️❤️

  12. Flotte bilder av dere, ser koselig ut,men savner å se min gode venninne Turid og Roar. 😍❤️

  13. Størst av alt er kjærligheten❤️
    Gratulerer så mye med giftemålet! Alle gode ønsker til et flott par på alle måter!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *