Evig diskusjon i heimen. Flat eller dyp tallerken

Categories Blogg

Det er ikke ofte vi har risengrynsgrøt til middag, men i dag fikk ungene viljen sin. Så det er ikke noe å lage oppskrift på bloggen for.

Men det jeg vil diskutere med dere, er flat eller dyp tallerken(skål)

Allerede lenge før middag, starter diskusjonen her hjemme. Og under hele middagen nesten. For jeg har alltid flat tallerken til grøt. Og de andre bruker dyp. Det hjalp jo ikke på diskusjonen at guttungen også bruker flat. Og var ivrig med i diskusjonen for flat tallerken.

Er bare nordlendinger som bruker flat tallerken, mener jentungen. For vi er ikke normale. Har du hørt sånt tull😂

Er det rart det er krig i verden lurer jeg på

Altså, det blir nesten en opphetet diskusjon😂Jentungen tar helt av. Da får jeg høre hvor rar jeg er.

Fordelen med å bruke flat er:

Grøten blir fortere kald, så du ikke brenner deg

Trenger kun et lag med sukker og kanel

Mange som spiser av dyp tallerken, spiser jo lagvis nedover. Så da må de ha på nytt sukker og kanel.

Så hva er best syns du?

20 kommentarer

20 thoughts on “Evig diskusjon i heimen. Flat eller dyp tallerken

  1. Flat tallerken til grønt😁👌🏻 Fortere kald, holder med en runde kanel og sukker, smør smelter og renner utover og ikke ned i det første hullet ☺️

  2. Nordlending her, og vokste opp med flat tallerken😄 Men i voksen alder foretrekker jeg dyp tallerken, selv om jeg fortsatt bor nordaførr🤣

  3. Det har jeg aldri tenkt over, oppvokst med lørdagsgrøt i dype skåler. Men flate tallerkener må jo være genialt ja, slippe å strø flere lag etterhvert som man spiser og fortere kaldt. Takk for tips!

  4. Har aldri tenkt over det 🤔 spiste alltid med dyp tallerken. Skal prøve flat neste gang 😉

  5. Nå tåler jeg egentlig ikke grøt så jeg spiser litt på en asjett men i vår familie er det dyp tallerken som gjelder.

  6. Samme diskusjon når noen kommer inn i vår familie😆Selvsagt flat tallerken. Hilsen Østlandet.

  7. Har alltid spist grøt fra flat tallerken hos oss. Og bare ett lag med sukker og kanel. Ikke sunt med mye sukker heller 😆. Hilsen en Sunnmøring

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *