FirstPrice er ikke så billig lengre

Categories Blogg


Jeg har alltid frontet FirstPrice produkter. Og bruker ganske mange av de selv. Det er få innlegg på bloggen som ikke inneholder FirstPrice produkter.

Det siste året har man sett et vanvittig prishopp også på disse produktene. Nå er faktisk enkelte EMV-produkter dyrere en andre.

Uansett hvilken produkter man handler, må man følge med. Selv om det er et så kalt «billigmerke» så ikke ta det for go fisk. Det tar deg få sekunder å sammenligne prisen med andre produkter. Og nå er det superviktig. Kanskje enda viktigere en før.

Om du bruker 5-10 minutter lengre i butikken, vil du tjene på det i det lange løp. Du kan spare ganske mye på å sammenligne priser. Ja, jeg vet mange av dere alltid har vært flinke til dette.

Mange FirstPrice produkter er fortsatt «billig» Eller rettere sagt, billigere en andre produkter.

Flere kyllingprodukter, koteletter, tacoprodukter etc er dyrere en de faste merkene. Grønnsakene har også økt mye, men her er noe fortsatt billigere. Frokostblandinger har økt veldig mye. Fisk har økt veldig mye.

For oss som alltid har handlet disse produktene, ser vi lett prishoppet som har vært siste året. Og det stopper nok ikke her. Om ikke lenge vil alle billigprodukter, ikke være det lengre. De vil ta igjen og gå forbi merkevarene på mange produkter.

Så min oppfordring er: FØLG NØYE MED PÅ PRISENE PÅ DET DU HANDLER. Og ikke la deg lure på grunn av navnet. At det er EMV-produkter, kan lure mange.

Det siste året har faktisk enkelte produkter økt opp mot 50%

Ja, det har faktisk blitt så ille. At jeg snart ser meg nødt til å kutte ut kategorien FirstPrice på bloggen. Jeg merker alltid oppskrifter der jeg bruker FirstPrice produkter. Men når de produktene ikke lengre er så billig. Så kan jeg heller ikke stå inne for å fremme de. For det blir litt feil. Men en så lenge, lar jeg det stå. For flere av produktene jeg bruker, er fortsatt billigere.

Er du flink å følge med/sammenligne priser når du handler?

10 kommentarer

10 thoughts on “FirstPrice er ikke så billig lengre

  1. Jeg er overhodet ikke noe flink til å sammenlikne. Jeg er en slask på sånne områder… Eller jeg har merket meg NOE litt tilfeldig, og har vel fått med meg at Kiwi kjører prislås, så jeg regner liksom med at Kiwi generelt er billigere enn noen andre. Sjekker kaffekapslene rundt om kring. Og de har jeg merket meg hvor er VELDIG dyre i alle fall. Men jeg er absolutt ikke noe flink. Trenger et spark bak ja 😀

      1. Ja, regnet med det. Følte meg ferdig sparket etter innlegget allerede 😀 Som sagt, en slask… Men på andre områder er jeg rimelig grei 😀

  2. Det har jeg begynt med det siste året. Har lastet ned kup-appen og sjekker tilbudene i starten av uka. For nå kan enkelte ting f eks være billigere på Meny enn Rema1000 også. Jeg har som Frodith vært slurvete i alle år, men nå går det ikke lenger. I går plukket jeg ut det minste kålhodet jeg fant i disken og betalte 39kr for det. Sprøtt.

  3. Ja huff er skikkelig leit at vi skal skvises sånn for penger slik Norge har blitt nå 🫣 Jeg er faktisk nøye på å sjekke og sammenligne pris ( kilopris) men er også opptatt av kvaliteten på maten at det skal være norskprodusert der har jeg vært i mange år men ser at mat har blitt så dyrt at jeg må lage litt kjedeligere middager uten kjøtt og fisk oftere for å spare penger ( er ufør) sånn at jeg har til salt i såra også 🤷‍♀️ takk for nyttig innlegg og lykke til med blogg og bok 🥳

    1. Det er ikke alle dom har tid til å bruke på å finne rimelige varer
      Selv tar jeg meg slltid tid til å sjekke disken med datovarer og prøver etter beste evne å ikke handler mer enn to ganger i uken

  4. Siden eg vart Mamma første gangen som 21 åring og no snart 61 år , har eg alltids fulgt med på pris og handlet etter det prinsippet. Uten å være prisbevisst ha eg ikkje klart å overleve. Og no er det enda viktigere enn noen gang.

  5. Veldig synd at matvareprisene er så dyre! Ikke alle som har like god råd dessverre og mat må man jo ha.. Bra du setter fokus på dette! Kanskje Kiwi burde revurdert merkenavnet på disse produktene sine rett og slett. Ellers blir det jo villedende markedsføring!

  6. desverre følger jeg ikke godt nok med, men kjøper mye på nedsatt pris pga datoen, fryser det ned👍 bruker det for det meste og tilbud som er i butikken uansett kiwi eller meny butikk🙈👍

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *