Nynning til besvær

Categories Blogg

🎶Mmmmmmmmm tralala🎶

Ja, noe i den duren. Der har du meg. Jeg nynner så og si hele tiden.

I yngre dager da jeg jobbet på restauranter, var nynning noe jeg gjorde under stress. Kom det masse bestillinger e.l. Var det av med radioen, så nynnet jeg. Det var en måte å holde roen og kontrollen under stress. Denne metoden brukte jeg i alle år. Og det hjalp.

Så skjedde det noe. I den perioden i livet der jeg ruste meg. Begynte jeg å nynne oftere. Man ble jo veldig paranoid når man ruste seg. Så nynning var vel med på å roe ned, kanskje..

Men da nynnet jeg mye. Ute blant folk, på butikken etc. Og jeg la ikke merke til det selv.

Siden har det bare blitt sånn. Og jeg klarer ikke kutte det ut. Ja, jeg gjør det fortsatt under stress. Men jeg gjør det hele tiden ellers også.

Uansett hva jeg gjør, nynner jeg. Lager mat, kjører bil alene, dusjer, er på do, holder på i hagen, handler på butikken, vasker, klipper gress, fisker, skrur…ja, dere skjønner tegningen.

Innimellom prøver jeg å tvinge meg selv til å stoppe, men det holder 30 sekunder.

Ja, jeg er en munter fyr. Som synger og traller hele tiden. For det meste blid da.

Dette er jo litt plagsomt innimellom. Ja, faktisk litt slitsomt. Jeg klarer ikke stoppe. Heidi syns i hvert fall at det er koselig når jeg nynner og traller, men ikke alle gjør det. Jeg hadde en x som nesten ble gal av det. Ja, rett og slett sinna på meg😂

Heidi minner meg stadig på at jeg ikke må nynne på en spesiell sang fra Kardemommeby når jeg er på butikken. Ja, for det er en sang jeg fort kan nynne på. Jeg nynner barnesanger, julesanger, og andre sanger året rundt. Ofte vet jeg ikke selv hvilken sang jeg nynner på. Det går bare automatisk. Jentungen kan spørre hvilken sang jeg nynner på. Og jeg vet rett og slett ikke. Jeg legger ikke merke til det selv.

Det er ikke jul nå, hører jeg ofte fra ungene. Ja, for spiller ikke noen rolle hvilen måned det er. For julesanger funker hele året…tydeligvis.

Folk på gata eller butikken må jo tru jeg er smågal. Nynner og traller hele tiden. Prøver og holde meg på butikken, men ikke så lett😂Det kommer bare, null kontroll over det.

Hadde du blitt gal av å høre på meg dag ut og inn? Nynner du mye når du gjør ting?

19 kommentarer

19 thoughts on “Nynning til besvær

  1. Je nynner mye sjøl🥰 Da je var unge så sa mor at je måtte enten slutte å nynne, hæll synge litt høgere , for det hørtes ut som ei humle som satt fast sa hu🤪🤣

  2. Jeg har en kollega som nynner og småsynger store deler av dagen, når hun kommer på et ord, som hun får assosiasjoner til en sang. Det er bare koselig, og jeg har selv begynt å synge litt mer 😂

  3. Ups……så vi er altså flere nynnere!
    Jeg nynner når jeg koser meg, så jeg nynner ofte – veldig ofte 😂😂
    I butikker såvel som på kjøkkenet.
    Kollegaene kunne høre hvem som var på jobb……nynning fra kjøkkenet.
    Sønnene mener jeg er akkurat som mormor.
    Vi får være som vi er ❤️

  4. Jeg nynner når jeg blir stresset… og andre tider… når jeg kjører bil og… ja nynning tror jeg er sunt 👍😊 Men hele tiden…? kanskje blitt litt smågal da ja…. 😅

  5. Min mor, som døde for mange år siden, nynnet alltid når hun hadde det bra og når hun holdt på med noe som hun likte. Jeg savner den lyden fra kjøkkenet. Jeg nynner ikke, men den ene søsteren min har arvet denne vanen. Jeg synes det er koselig å høre på.

    1. I familien min nynner og synger både jeg og sønnene mine til stadighet. Veldig koselig syns jeg 😅… Mannen min derimot mener at vi lever i en evig musikal 😅….

  6. Jeg blir GAL av folk som nynner, det er noe av det verste jeg vet! 😂 Har noen kollegaer som ofte nynner på jobb og jeg må faktisk bevege meg bort fra de for ikke å ende opp med å komme med en uhøflig kommentar.🙈 Vet ikke helt hva det er som trigger meg, men det har nok noe med at det verken er sang eller forståelige ord, bare plagsom lyd uten mening. Mannen min nynner av og til, men han får raskt beskjed om at enten får han synge ordentlig eller holde kjeft! 🤣

  7. Faren vår nynnet eller (hummet som vi kaller det) alltid. Nå er vi iallefall 3 i min generasjon som hummer . Gliste godt da vi så et Band som kalte seg Humming People.
    Vi har funnet ut at vi roer hodet litt med hummingen 👍

  8. Jeg nynner aldri – dvs. jeg nynner “inni meg” hele tiden. Da jeg var liten, ble jeg fortalt at jeg ikke kunne synge, og det var vel nok til at det har blitt sånn.

  9. Du er nok ikke alene om det. 🙂😅. Fikk ofte høre på jobb, at det var koselig for kundene.

  10. Nynner innimellom selv men jeg har en tannlege som nynner etter radioen hele tiden da jeg er der. Det er faktisk beroligende på meg som sitter i stolen .
    Så nynn i vei du 👌

  11. Jeg nynner masse – og overalt, og småsynger uten å være klar over det også. I tillegg nynner jeg på ikkesanger, altså bare toner satt sammen. Det siste gjør at andre stusser, for de prøver jo finne ut hvilken «sang» det er.

    Jeg synes det er flott at man sprer musikk (og glede). Det er nok sure og alvorlige mennesker, så bare nynn og trall i veg 😊

  12. Her er du ikke alene 😊 Nynning eller plystring liver opp, og koselig når folk nynner 😊

    Jeg tar meg selv i å nytte på sanger jeg, og særlig i periode hvor vi har oppkjøring før korkonserter 😊

    Nynner når jeg gjør husarbeid også 😊

    Ønsker deg en superfin onsdags ettermiddag ❤😊

    Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *