Gjeldssanering ✔️

Categories Blogg


I dag betalte jeg siste avdrag på gjeldssaneringa. Siste avdrag var på 5500 kroner. Så utrolig deilig da. Dette har jeg ventet på.

Jeg fikk først sanering på 6 år. Ett år lengre en normalt. Det forlangte den største kreditoren jeg var skyldig penger til.

År 4 i saneringen, prøvde jeg meg tilbake i jobb igjen. Etter og ha vært ufør lenge. Ville jo ikke være ufør, så måtte prøve. Helsa holdt ikke veldig lenge i catering, så jeg måtte kaste inn håndkle til slutt. Da kunne jeg nesten ikke stå eller gå lengre.

Jeg meldte jo fra til NAV om den ekstra inntekten, og de reduserte da utbetalingen min fra NAV.

Men jeg meldte ikke dette inn til namsmann eller kreditorer. Noe jeg ikke tenkte på, for jeg regnet med at det gikk opp i opp. Siden NAV kuttet utbetaling i denne perioden.

Da jeg nærmet meg slutten av saneringen, måneden før faktisk. Fikk jeg brev i posten fra kreditor. Der de ville oppløse hele saneringen. (Jeg vet ikke faguttrykk her) de mente jeg hadde tjent for mye. Og de hadde ikke fått de pengene jeg hadde tjent.

Etter mye om og men, gikk de med på forlengelse av saneringen. Jeg fikk 34 måneder til, og måtte betale 1500 kr i måneden. Og siste måned 5500, som var i dag.

Denne dagen har jeg sett fram til i 8.5 år. Jeg er ferdig😀Eller er jeg det?

Nå vil de nok gå igjennom alt av inntekter siste 8.5 år for å finne en måte å forlenge på. Jeg trur jeg har alt på det rene nå. De fikk over 40% av det jeg tjente på bloggen i fjor. I år tjener ikke jeg personlig noe, for ikke jeg som eier bloggen lengre. Måtte også betale halve restskatten på 14 000 i dag. En restskatt jeg fikk pga inntekt på bloggen i fjor. Ja, noe må det alltid være😂

Det er vel to år etter endt sanering at de fortsatt kan kreve inn penger👇🏼

Så da er det bare å vente to år da. Man er jo egentlig ikke ferdig, selv om avdragene er ferdig. Og sånn sett er jo det kjedelig. Så det blir ingen arv eller lottogevinst de neste to åra😂

2 kommentarer

2 thoughts on “Gjeldssanering ✔️

  1. siden norge betaler bistandspenger i miliardklassen til det ene landet etter det andere, måtte det vel kunne være mulig å opprette et fond på noen miliarder, som kunne hjelpe gjeldsoffere ut av slike situasjoner. jeg er selv ett gjeldsoffer, og kommer ikke til å bli ferdig med innkassogjelden før jeg ligger kald, da jeg nå er snart 75. nei, norges regjering tenker ikke på sånt.! de skal spille store og snille ovenfor alle andere land! sånn er det!

  2. Hvaffårno!???
    Er det virkelig sånn at de kan inngå en betalingsavtale, for så å komme og kreve mer når denne er fullført!? Det er jo fullstendig absurd!!
    Ikke bare vil dette si de kan gå inn og forlenge avtaler om advokaten er god nok! Men det er jo en regelrett sabotasje av det overordnede målet med hele greia; Nemlig at låntakeren gjør sitt ytterste for å bli selvhjulpen, og ikke minst ta ansvar for eget crap ved å korte ned betalingstiden. – Jeg mener.. Med dette opplegget, må en jo snarere vokte seg vel for å øke inntekten sin, e.l.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *