Guttungen er 17 år i dag

Categories Blogg


Tenk at det allerede er gått 17 år. Hvor har alle åra blitt av. Alle andre blir eldre, bare jeg som holder meg på samme plass.

13.12.06 klokken 14.14 kom Mathias til verden på Skien sykehus.

Vi så først på Luciatoget på sykehuset. Så ble moren trillet ned på fødeavdelingen. Jeg fikk på meg frakk og lue. Ja, for jeg skulle være med. Jeg sto og ventet i mens de gav henne bedøvelse. Mathias skulle ut med keisersnitt. Dette var en måned før termin. Det var bare noen cm med fostervann igjen. Så han måtte ut fortest mulig.

Bedøvelsen fungerte ikke på moren til Mathias. Så de måtte legge henne i narkose. Og da fikk jeg ikke lov å være med på fødselen. Det tok 6 minutter fra de startet til jeg hørte den vakreste barnegråten fra operasjonsrommet. Da fikk jeg komme inn til han. Fikk klippe navlestrengen av. Og holdt han i hånda i mens de vasket han. For en opplevelse det var🥰

Mathias var 1930 gram og 47 cm lang da han ble født. Tenk nå er han like lang som meg nesten. 185 cm måler han nå.

Han måtte bli på sykehuset noen uker etter fødselen. Og vi bodde der sammen med han. Det var tre uker på ei feltseng med 5 cm madrass.

I starten av januar fikk vi dra hjem med Mathias. Etter 6 dager hjemme, ble moren innlagt med hjerteproblemer. Og tilbrakte over 6 måneder på sykehuset. Med hjerteoperasjoner og andre komplikasjoner. Det er en annen historie. For i dag hyller jeg guttungen min. Ja, han vil jo alltid være guttungen uansett hvor gammal han er.

I dag går han på videregående i Skien. Han går på bygg og anlegg. Og vi ser at etter noen måneder så har han vokst mye på det. Guttungen er i ferd med å bli voksen jo.

Han er flink til å hjelpe far med arbeidsoppgaver når han er her i helgene. Han får stadig prøvd seg på noe nytt. Han er med på hytteturer og fisketurer. Ja, han er jo med på det meste han. Og vi storkoser oss sammen, uansett om jeg er den teite faren.

Og tenk nå er han 17 år. Ikke får jeg slike vakre tegninger lenger, eller julepynt de har lagd på skolen. Har i hvert fall tatt vare på noen av de.

Årene går fort ja. Utrolig stolt av deg gutten min❤️Og det er din bonusmor og søstre også❤️For ikke å glemme Cian. Du betyr mye for han også🦮🐾

Gratulerer så mye med 17 årsdagen. Håper du får en fantastisk dag🎁🥰🥳

3 kommentarer

3 thoughts on “Guttungen er 17 år i dag

  1. Gratulerer med dagen til den flotte, unge herremannen og den stolte faren. Ha en kjempefin dag.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *