Hva er planene for sommeren?

Categories Blogg


For det meste skal vi nyte sommeren. Er jo det som er sommer. Og vi bor i et vakkert land, så trenger ikke reise ut av Norge. Det har man da heller ikke økonomi til.
Nei, vi koser oss i moderlandet.

Utfarter og besøk tar vi mye på sparket gjennom sommeren. Så legger ikke de største planer på forhånd. Med barn som har sommerjobb, venner og er opptatt med sine ting. Så er det litt vanskelig å planlegge ting. Det passer liksom aldri, for alle samtidig. Sånn er det bare. Ungdommen er blitt store. Og ikke like gøy å være sammen med kokkefruen og meg. Det skjønner jeg ikke. Vi som er så morsomme. Og ler hele tiden…mye på ungdommens bekostning da. Vi er kule foreldre syns vi. De er ikke helt enig. Skjønner ikke det😆De blir flau av oss. Har dere hørt noe så frekt😜

Vi er jo mye på hytta da. Hytte inni skogen og 20 meter fra vannkanten. Det syns vi er paradis. Enkle kår uten strøm, innlagt vann eller mobildekning. (Ungdommens store skrekk)

Jeg syns det er litt deilig da. Pause fra internett og telefon.

Der kan vi fiske, bade og kose oss. Så farter vi ut derfra. Enten på besøk, turer eller på stranda.

Vi har også en tur til sommerland i Bø iløpet av sommeren. Ungdommen er der litt oftere. En tur holder for oss voksne. I år har jeg lyst på en tur til Dyreparken i Kristiansand. Der har jeg ikke vært siden 1992. Så det hadde vært litt gøy.

Ungdommen har jo delt ferie. Noen uker hos oss, og noen uker i sine andre hjem. Så vi får en del uker alene, kokkefruen og jeg. Og Cian da, han må jeg ikke glemme.

Er fortsatt mye som må gjøres på gården gjennom sommeren. Jeg må bruke MYE tid på bokskriving. Ja, for den skal jeg ha ferdig skrevet innen august, er planen. Så innimellom hytteturer, andre turer og gjøremål. Så må det jobbes. Får utnytte de dagene med mindre pent vær til det. Ja, vi bor fortsatt i Norge. Og vil ikke ha en slik 2018 sommer igjen.

Starten på denne sommeren var ikke helt bra. Ukesvis med høye temperaturer og ingen regn. Nå er det heldigvis kommet litt regn de siste dagene. Så får håpe at det hjelper litt.

Jeg håper jeg får ennå mer tid til fisking i år, en i fjor. Det håpet er jo der hvert år da. Jeg har ganske mange timer i båt hver sommer. Det er min store lidenskap om sommeren. Time etter time i båten. Nydelig, fredelig og deilig🎣

Ellers har ikke vi så mange andre planer vi vet om.

Har du noen spikra planer for sommeren?

Ha en riktig så fin sommer alle sammen🥰🌞❤️

6 kommentarer

6 thoughts on “Hva er planene for sommeren?

  1. Rett og slett en ferie med stor F du legger opp til. Sånn ca min. Eneste er at jeg ikke skal skrive bok, i alle fall ikke kokebok. Ser fram til den kommer. Kanskje den tar over hegemoniet til pr. i dag Norges Nasjonalkokebok, den rutede av dronningen Ingrid Espelid Hovig, som har stått på kjøkkenbenken i x antall år 😉

    Et lite tips, i nevnte bok er det tidsangivelser som viser om retten er rask å lage, eller om jeg må bruk laaaang tid.

    1. Ja, hadde tenkt å skrive ca. tilbredningstid. Litt viktig det😀Skal i hvert fall nyte så mye man får tid til i sommer🌞

  2. Flytting og operasjon av håndledd. Men innimellom skal jeg nikose meg både på gammel (Engelsviken kystparadis) og ny (Oslo) adresse da jeg har begge til langt ut i august.

    Så må jeg nok prøve noen av dine oppskrifter da😊

    En riktig fin sommer til deg og kokkefrua!

  3. ser ut som om dere legger oppp til en fin sommer
    Vi skal på et par konserter og noen helger på hytta,ellers er det vanskelig å få pass til 1 katt,3 hunder og 58 kaniner 😛

    God sommer til dere alle 😉

  4. Fine planer dere har! Masse lykke til med kokeboken 🙂 Vi skal selvsagt også kose oss i ferien både hjemme og på båt og biltur til Amsterdam 🙂 Riktig god sommer til dere!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *