Ikke den beste starten på dagen

Categories Blogg
I dag hadde vi siste dag på hytta før hjemreise. Og morgenen ble noe helt annet en man kunne håpe på.

Jeg sto opp litt over sju, satte på kaffevann på blussen og en liten tur innom utedo.

Da jeg måtte vente på at kaffevannet skulle koke tok jeg meg den vanlige runden på terrassen for å ønske en ny dag velkommen. Eller prøve å våkne som det heter. Det synet som møtte meg i vannkanten var ikke en gøy start på dagen.

Båten var under vann. Med fiskesaker, batteri, båtmotor og hele sulamitten.

Jeg trur jaggu det er hull i båten. Jeg brukte den flere timer i går, øste litt mer en normalt. Men det pissregnet jo, så trudde ikke det var store hullet akkurat.

Der tok jeg feil. For vi hadde plutselig en ubåt.

Først måtte det kaffe til. Så var det bare brette opp ermene. Hviletiden til arm og senebetennelsen måte ryke.

Først fikk vi dratt båten litt nærmere. Heidi måtte av med klærne og bare i truse bevæpnet med en langkost fikk hun tak i fiskestenger. De holdt på å flyte avgårde da vi dro i båten. Årer og fiskeveske, med sikkert sluker for noen tusen, var borte. Øsekar og noen tomme ølbokser fløt bortover vannet.

Vi fikk dratt båten litt nærmere, slik at vi fikk ut 25 kg med bilbatteri som nå lå bakerst i båten. Båten hadde nå blitt et akvarium. For rundt i båten svømte det stimer med yngel og blodigler. Da ville ikke jeg i vannet😆

Etter mye draing og løfting fikk vi båten opp på greinene til et tre som ligger ut i vannet. Og med meg som motvekt i baugen, klarte Heidi å øse båten. Da kom vi også til den elektriske båtmotorer.

Jeg hadde et garn i vannet, så måtte ha båten i bruk. Vi kan ikke reise fra et garn som ligger og spøkelsesfisker.

Litt etterpå, bak et berg, oppdaget Heidi at begge årene og fiskeveska kom flytende. Alle tre sammen. Så da fikk vi tak i de også. Fiskeveska var så tung og full av vann, at jeg trur det var kun spørsmål om minutter før den hadde sunket.

Men fikk båten flytende igjen og fikk tatt opp garn.

Nå slepte vi båten langt opp på land med bilen før vi dro. Trur den trenger litt kjærlighet og omsorg, før den kommer på vannet igjen. Så det var vår start på dagen.

Håper virkelig at båtmotor og batteri ikke er ødelagt. De ligger nå til tørk.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *