Guttungens konfirmasjon

Categories Bilder, Blogg

I går tredde guttungen inn i de voksnes rekker og det måtte jo selvfølgelig feires. Det ble et par lange dager med handling, oppdekking og matlaging. Og Mathias virket kjempe fornøyd med dagen.

Heidi og jeg sto for matlagingen. Det ble et lite koldtbord som jeg trur de fleste var fornøyd med.

Jeg tok selvfølgelig litt bilder av fatene underveis slik at dere får se også. For å gjøre det lettest mulig for oss selv ble det ikke noen avanserte retter akkurat. Det var nok timers arbeid som det var uansett med alt som skal ordnes for en slik dag.

Jeg legger bilder under her av fatene og hva det er. Er noen bilder av hvert fat fra forskjellige vinkler som jeg bruker å gjøre.

Roastbiff og løk

Kalkun og appelsinmarmelade

Kald laksefilet og kreps

Røketlaks og eggerøre

Spekefat og frukt/bær

I tillegg til fatene var det kyllingklubber, karbonader med løk, saltstekte poteter og annet div. tilbehør.

I dag har jeg litt hviledag etter en lang helg som kjennes godt i bena.

24 kommentarer

24 thoughts on “Guttungens konfirmasjon

  1. Sååå lekker og fristende buffet! 🤩👌 Gratulasjoner og gode ønsker til konfirmanten og familien 🌼🌿🇳🇴

      1. Hei. Veldig delikat alt sammen. Jamen er du flink. Vel overstått med sønnens konfirmasjon😊

  2. Så lekkert🤩 jeg skal lage koldtbord til en 60 års dag i juni, så her var mange gode ideer 🤗
    Takk for at du deler🤩

  3. Det var et kjempelekkert koldtbord, Dette er jo sånn vi vanlige bare drømmer om, skikkelig lekkert var det,

    1. Er derfor dere vanlige har meg som lærer dere å gjøre det selv🤣Jeg er vanlig også😃

  4. For et lekkert koldtbord. Helt nydelig pyntet og mye god mat !
    Vi skal feire min manns 80-årsdag i august, 3 dager. Siste dagen blir det Landsbyfest med Koldtbord. – Har bestemt mange retter allerede, men gjenstår en del. Kan jeg få lov til å spørre deg senere, mht mengder på enkelte ting ? – Jeg liker veldig godt alt du kommer med, skriver om.

  5. «Et lite koldtbord» 😅. Ser helt magisk ut, og smakte sikkert enda bedre 🥳. Takk for at du deler bilder, veldig inspirerende 😍.

  6. Så delikat pynta fat😍det visuelle er nesten like viktig som smaken. Trur eg må ha desse bilda framom meg neste gong eg skal lage koldtbord
    ( men tviler på at de4 blir like flott….)

    1. Jeg har jo masse koldtbordtips på bloggen. Så du klarer nok det helt fint😋Bare leke seg og ikke stresse.

  7. Gratulerer med konfirmanten. Flotte fat med mat. Nydelig annrettet. Mange gode ideer 😀 Tenker du er sliten etter den konfirmasjonen, siden du lagde til 2 konfirmasjoner. Nå må du ta det litt med ro også da. Kroppen trenger hvile også 🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *