Lite brukt juletre til salgs

Categories Blogg

For tredje år på rad så selger jeg juletreet vårt. Tre år, blir en tradisjon det. Dette er et frittstående og vilt voksende tre. Ikke oppvokst i et juletreoppdrett, og solgt på torget.

Har gitt mye kos & glede. Lyst opp stuen vår i 17 dager. Selges uten pynt & lys da vi har bruk for dette selv om 11 mnd. Så pynten har jeg tatt av i dag.

Noe montering behøves, men jeg har gjort det enkelt for dere.

Jeg har demontert det klart for kjøper. Greiner er i pose og barnåler i egen pose. Jeg har lagt alt på utsiden, klart for transport. På denne måten drysse det ikke i bilen når du henter det.

Alternativ bruksområde:

Treet kan ev.brukes som insekthotell, kløpinne, sverd, spyd, slagvåpen, pynt eller du kan spikke deg noe fint. Barnåler er fin dekorasjon på middagsbordet som tannpirkere.

Litt om selve treet:

Treet er ca. 220 høyt. Vekt er jeg litt usikker på, men ikke så veldig tungt lengre. Var mye tyngre med pynten på.

Treet er vokst opp lokalt her i Lunde/Telemark. Oppvokst i skogkanten ved en traktorvei. Veien skiller vår skog fra naboens. Og dette treet vokste på naboens side. Mannan var snill og lot meg felle det.

Har fått mye frisk luft og vann. Har nok sett sin del av traktorer og folk på tur på denne veien.

Lang slank stamme fra ene enden til den andre. Var mye større før jeg hogde og trimmet det. Skulle liksom få plass i stua også. Det resterende jeg trimmet bort, har jeg også tatt vare på. Så du får også de greinene med på kjøpet.

Grønt og fint og har hatt et flott liv, det er jeg ganske sikker på.

Sprer fortsatt mye glede (og barnåler)

Limtube følger med. Et morsomt puslespill for noen som har lyst på et lite prosjekt.

Har du mye fantasi, kan du sette det i hagen, eller på terassen, eller ved senga å forestille deg at du er på skogstur.

(Anbefales ikke å hogge ned til bålved da dette blir en kortvarig glede)

Treet drikker for tiden ikke vann og er litt dehydrert. Men du kan jo prøve iv.infusjon. Har du grønne fingrer er jeg sikker på at du fikser dette lett.


Jeg tar gjerne i mot bud, for vil ikke sette en prislapp på dette herlige treet.

1 kommentar

1 thought on “Lite brukt juletre til salgs

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *