Må kontakte avisa for å klage!!

Categories Blogg


Denne trenden har tatt litt av syns jeg. Hvor mange ganger i uka ser man ikke mennesker som klager i avisa. Jeg blir rett og slett litt flau på vegne av FOLK.

Dette ser man oftest i lokalaviser. Og jeg følger jo mest med i aviser fra Vestfold og Telemark, men innimellom dukker det opp innlegg fra andre lokalaviser også. Det har blitt alt for lett å klage. Har aviser så lite å skrive om? Har de ikke en redaktør som burde si: Nei, dette kan vi ikke trykke!

Veldig ofte står klagerne også fram med navn og bilde. Noe som gjør at de virkelig får gjennomgå i kommentarfeltene. Og de som klager er ofte mennesker som har flyttet til det området, etterpå. Ja, dette skaper sikkert litt debatt og lesertall for avisa. Så er nok derfor de trykker slike saker.

Her skal jeg prøve å ramse opp de klagene jeg husker i farta.

I Skien klager noen på støy fra vannfontenene i elva. De lager så mye lyd at noen ikke får sove om natta. Ja, vann som bruser er helt uholdbart.

Hvorfor flyttet dere dit?

I Grenland klages det sinnsykt mye på søpla. Altså at matavfall må i egne poser og dunker. Dunkene blir full av mark på sommeren, og de lukter. Dette har ført til en mediestorm siste to årene. Søppel som lukter og tiltrekker seg fluer….nei, det var nytt for meg. Vi har levd med denne ordningen i årevis, ikke vært noe problem.

For noen dager siden var det klager fra Bamble. Klager på at søppelbilen lagde for mye lyd😩😩At det går an!

Isbilen har fått gjennomgå i sommer….igjen! Isbilen spiller alt for høy musikk. Ja, faktisk så ille at noen får store problemer med helsa.

I Bø klages det på rånere. Norges største råneby, der råning er en livsstil, og har vært det i årevis.

Nei, nå har noen flyttet i leilighet ved hovedgata i Bø. Og de klager på støy fra bilene. Ja, det har vært så mye klaging nå. At politikere/politiet vil stenge enkelte veier etter klokken 23.

I en annen by har det vært masse klager på et for kraftig lys fra et kors. Et kors på taket på et bedehus eller noe sånt. Det gir visst store psykiske problemer, og søvnproblemer.

Det klages på grilling i nabolaget. Grillkull, tennvæske og kjøttlukt….ja, det er jo helt for jævlig for noen.

I blokker der det bor innvandrere, klages det på at de bruker krydder. Krydder som kanskje vi ikke er like vant til. Og det lukter jo i trapper og korridorer. Da må det klages til avisa.

Det klages i borettslag på unger. Unger som koser seg på trampoline i nabolaget. De ler og har det gøy. Det er det jo selvfølgelig mange som ikke liker. Og da må det klages til avisa. Nei, fysj av meg…barn som har det gøy ute. Det kan vi ikke ha noe av. Gi de en skjerm og la de være inne.

I går leste jeg noen som klagde på støy fra en skole, på dagtid….de kunne ikke være på terrassen sin. For elevene ved denne videregående skolen bråkte for mye i skoletiden.

Dette er jo også en gjenganger fra de som bor ved barnehager. Ungene bråker alt for mye. Vi får store psykiske problemer av lyden fra barn. Barn som roper, ler og har det gøy.

Man ser klager fra mennesker som bor ved parker og fotballbaner. Unge bråker alt for mye når de husker eller spiller fotball.

I Langesund flyttet det noen inn i en leilighet over et utested. Et utested som ofte har live musikk. Hvor lang tid tok det før det kom i avisa trur dere? ALT FOR MYE STØY FRA UTSTED!

Så har vi de vanlige klagene da. At det gjøres veiarbeid på natta. At de våger å legge asfalt midt på natta, nei så frekt!

Det klages på usunn mat på Narvesen og bensinstasjoner. Det klages på reklameskilt av hamburgere og pizza. Det klages på usunn mat i fornøyelsesparker. Ja, de siste her er jo mest influensere som klager. De må få litt mediatid de også.

Det var klager jeg kom på i farta, så nå har jeg gitt de litt ekstra oppmerksomhet.

Ser dere ofte klager i avisa dere blir flau over?

2 kommentarer

2 thoughts on “Må kontakte avisa for å klage!!

  1. Siden jeg bor i Oslo ser jeg ikke så mye sånt 😀 Men det er jammen utrolig at folk skal klage over ALT mulig. Da har de ikke så ille liv vil jeg si, hvis DETTE er eneste å klage over 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *