Stress og søvnløse netter

Categories Blogg


Nå for tiden er det veldig mye som skjer på en gang. Det fører til stress, som igjen fører til lite til nesten ingen søvn.

Hvem hadde trudd at det skulle være så mye styr med å starte nettbutikk, gi ut bok og alt annet som hører med på kjøpet. Jo da, jeg er ikke så naiv. Jeg visste dette ville bli litt stress og mye arbeid, sånn er det bare.

Trykkfilene til boka får jeg se i dag regner jeg med. Og når jeg gir klarsignal da, sendes den til trykk. Og da går det nok et par uker før jeg har boka hjemme.

Pakkeavdelingen i kjelleren må fortsatt ryddes og klargjøres. Det må bestilles esker til alle bøker, og hvem hadde trudd pakkeesker skulle være så dyrt. Her snakker vi 7-8 000 kr for 1000 esker. Og jeg trenger også esker i forskjellige størrelser. Så jeg har skrevet bestilling på det nå, som må sendes inn.

Nettbutikken mangler betalingsløsninger. Klarna for eksempel, kan jeg ikke søke på før butikken er åpen. Vi må til tingretten for å få notarialbekreftelse på ID, for både Heidi og meg. Pluss de vil ha kopier fra vanlige regninger med vår bostedsadresse på. Og butikken må være live. Strengt skjønner dere.

Vipps venter jeg på, for de ville se produkter i nettbutikken først. Ha tilgang til testside for å sjekke at salgsbetingelser etc. er i orden. Og det har de fått, jeg bare venter på svar.

I går fikk jeg regnskapsfører. Ja, for jeg har innsett at dette blir litt mye for meg. Jeg er kokk og ikke regnskapsfører. Og som blogger er det utrolig mange fallgruver for meg. Noe jeg også lærte i møte med regnskapsbyrået i går. Så det var veldig greit å få hjelp til dette. Regnskap tok opp alt for mye av min tid. Og alt for mye jeg ikke skjønte meg på. Og det kan fort bli veldig dyrt har jeg lært😂

I dag er det intervju med lokalavisen. Og det er jo spennende. Og jeg blir veldig nervøs av slike ting der jeg er i fokus. Reklame for boka hjelper veldig da. Så fornøyd med det uansett hvor skummelt jeg syns det er.

Så det er mange baller i luften her på en gang. Pluss alt som skal gjøres på gården framover nå. Grønnsaker skal inn, veden skal inn, uteplasser skal ryddes, møbler skal inn….jepp, tusen ting.

Selv om det er mye stress, er det også gøy. Utrolig mye vi har lært under denne prosessen. Og alt vi har lært nå, vil hjelpe oss med de neste kokebøkene. Og da slipper vi alt stresset med nettbutikk i tillegg. For da er jo både den, pakkestasjon, lager, postordninger i orden.

Så nå faller ting i orden på rekke og rad. Det er gøy å se. Gjenstår jo selvfølgelig litt, men er nok ikke mange dagene før det også er i orden. Så dette blir gøy. Det er bare å bite igjen tennene litt til.

Ha en fantastisk dag dere🥰

6 kommentarer

6 thoughts on “Stress og søvnløse netter

  1. Skjønner det er mye, men Gud å gøy!!!
    Ha en fin dag du kan og husk å ta en ting før du starter på neste 🫶🏼

  2. å herlighet, dette var litt av en liste du må gjennomføre, dette hadde jeg aldri hatt tålmodighet til, og hue hadde godt i surr, dere er kjempe flinke 😀👍

  3. Må si jeg er imponert av alt du har fått til👍 mye som må planlegges😅 ha en fin dag🤗

  4. Dette går bra👏👏Du har mange baller i lufta pass på at du ikke får de i hodet🥰Du trenger et ryddig hode nå, så kan du slappe av når ting er på plass
    Gleder meg til boka👏👏

  5. Den boka gleder jeg meg sykt til👍jeg har lagd litt av det du har lagt ut, fy søren så lettvint når du skriver på den måten du gjør😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *