Omvisning på Ulefoss Hovedgård

Categories Blogg

Litt turister i egen kommune. Vi tok en tur til Ulefoss Hovedgård. En liten omvisning på gården på den varmeste dagen i år, var ikke akkurat min favoritt syssel i dag. Føltes som om det var 300 grader jo. For en liten Finnmarking er det varm når gradestokken går opp til 30 grader.

Jeg tok noen bilder der oppe da, men tok ikke bilder under omvisningen. Virket litt teit syns jeg når barna og jeg hadde omvisning med guide. Men var utrolig gøy å se hvor godt bevart ting var helt fra 1800-tallet.

Aall var jo en av adelen i Norge og gården ble bygget under Napoleon sin tid, noe utseende også vitner om.

Matkjelleren var ganske så gøy å se. Dette var ikke småtterier.

En del hestevogner var utstilt her også.

Et par gamle uniformer, reise koffert etc

Så håper jeg neste gang fruen bestemmer oss for en slik aktivitet, at det er litt kjøligere😆Men en opplevelse var det uansett.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *