Opp og ned, opp og ned, opp, opp…

Categories Blogg


Ja, etterpåklok er man. Hadde man bare satt vekta i kjelleren istedenfor. Da hadde jeg gått ned hver gang jeg veier meg. Og jeg hadde fått mer trappetrening. TrippTrapp.

Må man holde vekten, og stå over godteri?

Nei, det syns jeg ikke. Jeg syns man skal kunne kose seg når man ønsker. Det er med måte som er tingen. Man trenger ikke trøkke nedpå en hel sjokoladeplate, en pose potetgull og 1.5 liter brus til introen av filmen eller seien på tv. Da blir jo resten av filmen kjedelig…ikke sant? Uten godteri🍿😱

Jeg er veldig glad i godteri. Og jeg er veldig glad i og ikke trene. Men jeg holder meg uansett i bevegelse. Om ikke hadde jeg nok veid ganske mye mer. Nå er jeg bare sånn halvfeit kursiv, men feit nok til at jeg ikke liker det😂Vaskeballen min og jeg som vi heter. Ja, for vaskeballen lever sitt eget liv virker det som. Jeg er ikke 7 måneder på vei liksom.

Man skal jo trives i den kroppen man har. Så her finnes det ingen fasit som passer for alle. Dette kroppspresset vi blir bombadert med hele tiden, er mer usunt syns jeg.

Mange sliter selvfølgelig med kraftig overvekt, og trenger hjelp. Men nå er ikke dette et innlegg der jeg skal gi råd og vink. Nå var dette mer myntet på meg. Så ingen krenkehysteri her takk.

Her om dagen tok jeg meg i nakken. Ingen flere unnskyldninger. Så jeg kledde på meg turklær og skulle gå meg en lang tur. Da jeg kom ut og så opp på himmelen. Så jeg en sky, med stor fare for regn. Så da var det bare å gå inn igjen.

Dagen etterpå gikk jeg også tur. Etter 5 minutter kom jeg til en bom. Så da måtte jeg bare gå hjem igjen. Så det ble en bomtur.

Nå hadde jeg tenkt å børste støv av sykkelen på låven. Pumpe litt luft i dekka og sykle litt. Men ser at det er meldt snø til uka igjen. Så får vel bare vente da.

Ja, unnskyldninger er man i hvert fall god på.

Fra spøk til alvor, jeg gleder meg faktisk til å komme i litt bedre form. Rund er jo en fin form det også da, men kanskje ikke på meg😂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *