På vannet føler jeg lykke

Categories Bilder, Blogg


Ja, på vannet trives jeg. Og der føler jeg lykke. Ikke fiskelykke akkurat. For det har jeg i hvert fall ikke. Å være på vannet er godt for både kropp og sjel..Kanskje ikke like mye for kropp da. Sånn bokstavlig talt. For tofter i båter er vond å sitte på. Selv med pute kjenner du det god i ræva. For ikke snakk om beina. Tofter er lave. Og for en lang mann som meg, så er det vondt å sitte slik time etter time.

Men hva gjør vel det. Litt må man ofre for å føle lykke og sjelefred. Det er jo masse i hverdagen som gir lykke, men det å sitte i en båt med fiskestang. Det gir en spesiell lykke. Vannet, lydene, naturen etc etc. Det er jo bare så vakkert.

Kokkefruen og Cian er ofte med. I hvert fall på hytta. Og det er skikkelig kos. De nyter det virkelig. Det ser dere vel på bildene

Yngstejenta og guttungen er også med innimellom. Det er skikkelig kos da

Men som regel er jeg for det meste alene. Ikke alltid de andre orker. Eller har stått opp. Jeg er morgenfugl. Og man må benytte tiden man har.

Jeg bryr meg ikke så mye om materielle ting og verdier. Jeg trenger ikke en stor fancy båt og en stor fancy motor. En motor som overdøver alle de fine lydene fra naturen.

Jeg har armer, så da trenger jeg bare årer. På hytta bruker jeg også en liten elektrisk motor. Den lager ingen lyd. Litt deilig å slippe og ro innimellom også. I hvert fall om det er litt vind.

Nei, utstyret er ikke det viktigste for å føle lykke. Man trenger ikke være så storforlangende heller. Trenger ikke få fisk engang. Det viktigste er å komme seg ut. Nyte-nyte-nyte

En kald øl, fiskestang, Kokkefruen og bikkja…ja, pluss noe å sitte på da. Det er alt man trenger.

Det er viktig å ta seg tid til det som gir deg lykke i hverdagen. Uansett hva det måtte være. Og jeg bruker vannet som terapi. Ja, for det er en gratis terapitime for kropp og sjel.

Man finner virkelig roen på vannet. Hjemme har vi 100 meter ned til vannet. På hytta har vi 15 meter. Og det er utrolig deilig.

Hva gir deg lykke?

3 kommentarer

3 thoughts on “På vannet føler jeg lykke

  1. Så flotte bilder både av vannet og naturen rundt og av dere! Helt enig, å være på eller ved vann eller bare det å se på et vann gir ro i sjelen og det er lykke 🙂 Å ha fiskelykke er bare en ekstra bonus! God søndag til dere!

  2. Lykke for meg er å være til, være ute i naturen og at man i tillegg har helse til det….Stor glede i ❤️
    Nydelige bilder du deler, Tom, takk for titten😍

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *