Jeg vinner altså så mye

Categories Blogg


Snakk om vinnerflax folkens. Vet ikke hvor mange robotstøvsugere, IPhone 14, elektrisk sparkesykkeler, boblebad… «Ja, the list goes on»jeg har vunnet nå. Hver dag får jeg Mail, blir tagget, meldinger på tlf at jeg har VUNNET ditt og datt. Er ikke jeg heldig?

Jo, snakk om å være heldig. Har bare levert kortnummer og betalt en liten sum. Så skal jeg få det tilsendt.

Hvor skal jeg gjøre av så mange robotstøvsugere og el-sparkesykler tru. Må nok rydde meg et rom i kjelleren. Må jo ha plass kan dere skjønne.

Jeg venter også på 50 000 000 dollar som jeg skulle få på konto. Det var fra en hyggelig herremann i Afrika. Skrev Mail med han lenge. Tenkt at han ville gi meg så mye penger da gitt. Jeg måtte bare sette inn 10 000 kr til han. Og det gjorde jeg jo selvfølgelig. Så da håper jeg de pengene kommer på konto snart. Hadde ikke det vært kjekt da? Har jo bruk for de. Hadde trengt et par nye sko med demping.

Jeg får også mange meldinger at det er feil med min bankid. Og da må jeg taste inn all min info på nytt. Vet ikke hvor mange ganger jeg har gjort det nå. Og de får like fort feil igjen. Dårlig system det der bankid greiene.

Samme med Netflix. Der har jeg oppdatert betalingsinfo så mange ganger. Til hvilken nytte? Etter to dager må jeg det samme igjen.

Bitcoin har jeg mange av. Glad jeg kjøpte opp mange av de for et par år siden. Men jeg vet ikke hvor de er. Finner de vel kanskje. Må jo være en plass, ikke sant?

Jeg eier 2 feriehus i Spania. De har jeg betalt på i flere år. Altså, de er under bygging visst. Så vi har ikke fått vært der ennå. Så det blir jo gøy når de er ferdig.

Kan ikke skjønne at jeg har så mye Flax i livet. Er dere like heldige som meg?

OBS!

Det over her er bare tull👆🏼

Det er ikke all svindel man får gjort noe med. Noen faller under kategorien «Din skyld» Eller rettere sagt, «du er lettlurt»

Mens noen svindler er mer alvorlig

Har du blitt svindlet? Dette bør du gjøre nå

Hvis svindlere har fått tilgang til dine verdier eller økonomiske opplysninger, er det om å gjøre å handle raskt og vite hva du skal gjøre.

1. Tiden er avgjørende

Det kan være både foruroligende og skremmende å oppdage at bedragere har fått tilgang til verdiene eller opplysningene dine. Men ved å handle raskt og følge noen gode råd, er det mulig å stanse en pågående svindel og få pengene dine tilbake. Tiden er et viktig element når uhellet har vært ute og du har blitt utsatt for et svindelforsøk.

2. Ta kontakt med banken

Det er viktig å komme i kontakt med banken så raskt som mulig, for å få sperret kort og konti som kan være utsatt eller allerede er blitt misbrukt eller tappet for midler. Det er viktig at vi får registrert saken så fort som mulig for at vi kan spore pengene og få dem tilbake før de forsvinner. I noen tilfeller har svindlerne tappet pengene fra kontoen eller flyttet dem til utlandet før vi får fanget dem opp. Da er pengene tapt, og du må reklamere og få en individuell vurdering av om du kan ha rett til erstatning. Det kan du gjøre dersom du ikke har autorisert overføringen selv.

3. Få oversikt over situasjonen

Forsøk å skaffe deg oversikt over hva som er på avveie og hva som er misbrukt eller tapt. Er det for eksempel konto- eller kortopplysninger, kodebrikke eller innloggingsinformasjon som Bank-ID som er i faresonen? Hvor ser du at det mangler penger?

4. Ta kontakt med Politiet

Ta kontakt med Politiet på telefon 02800 så raskt som mulig. Anmeld forholdet på din lokale politistasjon for å dokumentere at du har meldt fra om at du er blitt utsatt for kriminelle handlinger. Da sørger du også for at politiet kan sikre at digitale spor og bevis etter svindelen ikke går tapt. Ta gjerne med deg enheten du er blitt svindlet på til din lokale politistasjon eller ta skjermbilder av kommunikasjon som har foregått mellom deg og bedragerne.

3 kommentarer

3 thoughts on “Jeg vinner altså så mye

  1. Hehehehe…..det er så mye svindel, og alle lover gull og grønne skoger! Hittil har jeg ikke latt meg lure, men det kan jo fort endre seg. Svindlerne blir jo smartere og smartere!

  2. Jeg ble svindlet for 25000.-, hadde totalt hue under armen. Her måtte jeg kjøpe Apple gavekort, så det ble et rent tap.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *