Yngstejenta Mina er 16 år i dag

Categories Blogg

I dag fyller yngstejenta vår hele 16 år.
Og hun kan endelig starte med øvelseskjøring. Ja, for det har hun ventet på. Så da er det bare å ta på seg hjelm og annet sikkerhetsutstyr når hun skal ut å kjøre.

Mina er den lille prinsessa vår. Hun som får meg til å hoste og harke av parfymelukt på morgenen. Ja, guttungen er ikke så mye bedre på det området akkurat. Kan jo si det sånn at det er lett å lukte hvilket rom i huset de er innom. Det kjennes i lufta lenge etterpå.

Mina har vokst mye siste året. Hun er blitt mer voksen og moden. Det merker vi godt på tankegang og holdninger. Hun har slitt en god del med sykdom siste året. Hun hadde kyssesyken vinteren 23. Og ettervirkningene av den har vært mye for henne, men hun kom seg gjennom det også. Kan jo si det sånn at hun har sovet veldig mye. Så Mina sovende har blitt et vanlig syn. Hun blir nok hoppende glad for disse 2 bildene👇🏼Men min jobb som bonusfar, går mye ut på å flaue ut ungene. Og det er en jobb jeg tar veldig seriøst🤭

I høst ble hun konfirmert. Det var en kjempefin dag for alle sammen. Og vi var spesielt glad for at dette var siste konfirmasjon i huset.

Mina er innimellom med meg på fisketur. Det er alltid koselige turer med mye latter. Ja, når hun ikke stirrer i telefonen da. Fisk blir det aldri, men turen er viktigere.

Innimellom får jeg henne til å lage mat. Hun har også lagd mat til bloggen. Der jeg skriver oppskrift, og hun lager maten. Jeg trur hun syns det er litt gøy. Skulle bare skjedd litt oftere😂

Hun har også lyst å være med i bakeboken vi lager nå, men hun er aldri fornøyd med bilder vi tar av henne. Det er vel ingen ungdom på den alderen som er fornøyd med bilder av seg selv. Så vi får se da, men hun må bestemme seg raskt. For de bildene og bakingen skal gjøres nå de neste tre ukene.

Mina har blitt flinkere til å hjelpe til på gården. Og noe hun syns er veldig gøy, er å jobbe i grønnsaksåkeren. Nei da, hun syns selvfølgelig ikke det er gøy. Men hun gjør det uansett. Og da er vi fornøyd. Hun gjør jo en god jobb når hun først kommer i gang😊

På fritiden så liker hun å henge med venner. Og hun danser sammen med Kompani Knopp. Og da har hun også fått muligheten til å danse i utlandet. Om et par uker skal hun til det store utland igjen. Og da regner jeg med at mor her hjemme er nervøs hele uken. Syns jeg hører henne allerede. «Lille jenta mi er i det skumle utlandet»😂

Nei, Mina er en morsom liten jente. Det mener hun i hvert fall selv. Hun har ikke helt samme humor som oss andre. Og pappavitser syns hun er bare teit. Noe som gjør det enda morsommere for meg. Hun er sær i matveien, og syns Toro er flinkere enn meg å lage mat. Og hun er veldig glad i ketchup. Ja, på middager der ketchup ikke har NOE å gjøre!! Hun er ikke glad i saus, kylling, kalkun, wok…ja, listen bare fortsetter.

Mina har som mål å bli rik når hun blir stor. Og hun skal bo i et stort fint hus med vaskehjelp😂Ja, den vaskehjelpen blir ikke oss for å si det sånn….

Jentene er hos faren sin denne uken. Så hun får feire dagen der🥳Så får vi heller ta en ekstra feiring etter helga når de kommer hit igjen.

Gratulerer med 16 årsdagen Mina🥳Hele familien er stolt av deg, og selvfølgelig veldig glad i deg❤️

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *