Blottlegge meg selv

Categories Blogg


De siste 10-12 månedene så har jeg valgt å blottlegge oss mer, mest meg da. Dere får jo et innblikk i hvordan livet har vært. Og hvordan det er nå. Dere får være med på oppturer og nedturer. Ja, dere får faktisk vite det meste som skjer i livet vårt. (Utenom de sensurerte delene da😜)

Vi er jo blitt en offentlig familie på godt og vondt. Yngstejenta syns det er litt flaut at jeg blir gjenkjent på gata. Det syns faktisk jeg også er litt rart. Jeg kan være på et kjøpesenter i Bø, eller Porsgrunn/Bamble. Og noen kjenner meg igjen. Jeg har blitt tatt bilde av på venterommet på sykehuset.

I starten syns jeg det var litt vanskelig å skrive om meg selv og min fortid. Akkurat skrivedelen gikk jo greit nok. Det var responsen jeg var redd for. De første gangene etter jeg publiserte et innlegg, måtte jeg gå meg en lang tur. Og helst uten telefon. Jeg har alltid vært redd for tilbakemeldinger. Ris og ros har jeg aldri vært flink på.

Nå syns jeg det er litt lettere. Selvfølgelig kommer det litt drittslenging innimellom, men alle de tusenvis av positive kommentarene veier opp for det.

Jeg syns bloggen ble mye bedre når den ble mer personlig. Mange av dere kan navnene på alle i familien. Dere kjenner alle sammen igjen på bilder. Dere er liksom blitt en del av vår utvidende familie. Og det er koselig🥰

Jeg leser jo like mye det dere skriver tilbake. Både i kommentarer og i meldinger. Og jeg svarer de fleste om jeg har tid.

Bloggen er jo i hovedsak om mat. Men både historier og humor er også en viktig del. Dere deltar i turer, hytteturer, ulykker, begivenheter, sykdom og død. Ja, det er ikke mye som skjer i livet vårt, som ikke dere får være med på.

Dere har i hvert fall blitt godt kjent med oss. Mange av dere kjenner dere igjen i våre historier. Og det er jo gøy, vi er jo akkurat som dere andre.

Det samme med oppskrifter dere får. Vi bader jo ikke akkurat i penger. Vi som mange andre har det tøft økonomisk. Dere får oppskrifter på akkurat den maten vi spiser hjemme. Og da må vi tenke økonomi. Derfor mye fra halvpris og mye billigprodukter.

Jeg får veldig ofte spørsmål om vi spiser alt det jeg lager. Vi må jo trille ut døra😂Det virker som om mange trur at alle oppskrifter dere ser per dag, er lagd samme dagen. Nei, det er de ikke. Innimellom lager jeg kun en ny oppskrift. Og andre dager kan det være to-tre. Jeg lager aldri mer en det vi spiser og trenger hjemme. Om dere ser 10 innlegg på en dag. Så kan dere se datoen inne på innlegget. Noen oppskrifter er 14 dager, andre kan være ett år gammel.

Jeg har hundrevis av matoppskrifter på bloggen. Så supplering er viktig. Om akkurat du har lest et innlegg flere ganger før, er det mange andre som ikke har det. Siden vokser hele tiden, og flere lesere kommer til.

Jeg er ikke en av de influenserne som tjener masse penger på det jeg driver med. Jeg har ikke sponsorer og masse gratis produkter. Jeg får noen kroner hver dag for lesertall. Altså for reklamen som er inne på bloggen. Ikke all reklame får jeg like mye for heller. Så aldri godt å vite hva jeg får per dag.
Har jeg lesertall over 30 000 på et døgn, kan det være 4-500 kr det døgnet. Lesertall rundt 20 000 gir ca. 150-200 kr. Lesertall rundt 13-15 000 gir litt over 100 kr. Så dere ser hvorfor lesertall er litt viktig for meg😂

Kokebok kommer jeg heller ikke til å bli rik av. Jeg vil bare tjene så pass at jeg kan gi ut en bok til. Ja, for jeg har en plan om en bok til etter den første. Det blir en ren bakebok. Og kanskje om man er heldig, kan det bli flere bøker etter hvert.

Tusen takk for at jeg får dele livene våre med dere. Og tusen takk for at dere leser bloggen.

Love you all🥰

18 kommentarer

18 thoughts on “Blottlegge meg selv

  1. Du er jo så nydelig og god, Tom, ja både du og familien din. Vi følgere er både glade og takknemlige for alt du deler med oss, ❤️ det leser jeg ut fra kommentarene hver dag!
    Gleder meg hver dag over å sjekke hva du lager av oppskrifter eller deler av hverdagsliv. Lykke til, Tom 🕊️❤️

  2. Takk for hyggelig blogg. Jeg har nok ikke lest så stor del av det du har skrevet på bloggen, for starta opp igjen å blogge for snaue 5 mndr siden. Så vart ikke obs på dere andre her inne før da. Kan nevne at i dag tidlig publiserte jeg et innlegg hvor jeg linka til din blogg, og spesifikt innlegget om sprengte småpoteter🙋🏼‍♀️ Jeg brukte nemlig den oppskriften din til familiemiddagen i går🤗 Vellykket👍

    1. Takk for det😀Ja, de potetene er gode. Lager forskjellige varianter av den, etter hva jeg har i hus. Skal gå inn å lese. Er ikke alle dager jeg har tid til å lese gjennom alle blogger😀

  3. Tusen takk for at du deler oppskrifter med oss. Du lager veldig mykje godt og eg har laget mykje godt av dine oppskrifter. Du må berre fortsette å legge ut.

  4. Fantasiske oppskrifter, for det for den vanlige mann😉helt ordinære ingredienser brukes som er å få kjøpt i vanlige butikker. De oppskriftene vi har prøvd har vært veldige gode👏👏 og enkle å tilberede. i morgen skal jeg servere taco-skjell til veninnegjengen😊

  5. Eg liker at bloggen din er ujålete, enkle oppskrifter med ingredienser som ein får på vanlig butikk.
    Eg har brukt ein del av dine oppskrifter. Håper boka di består av oppskriftene du legger ut. Det blir så fullt på mob av å lagre alle😅
    Eg er imponert over kva du har klart og klarer kontra slik livet ditt var før. Du viser mange at det er håp. Respekt ☝️

      1. Gleder meg stort til kokeboken din kommer😊Du har så mange gode og enkle oppskrifter at selv jeg,som ikke er noen kjøkkenskriver,får det til😊Masse lykke til

  6. Takk for det du deler og for de fantastiske oppskriftene. Digger at det brukes ingredienser som er enkle å få tak i. Gleder meg til det kommer bok/bøker. De skal bestilles så fort det er mulig. 😃

  7. Takk for at jeg får være med i deres liv. Du er ærlig og åpen, flott kokk og ikke noe jålete og høy på deg selv pga å ligge fast på bloggtoppen. Du heier på andre og står opp for urettferdig behandling.
    oppskriftene bruker jeg mye, men min mann har ett hjertesukk. Et mareritt å skrive ut. Går det an å gjøre dem mer utskriftsvennlig?? Jeg må ha alt i papirform. I dag blir det Tikka Masala med laks 😊Takk og håper den er like god som den med curry 😊

  8. Du har en fantastisk blogg og familie🥰tusen takk for alt du deler. Jeg har dessverre ikke prøvet så mange av oppskriftene enda, for vi bor i bobil nå, og det begrenser seg litt. Vi har solgt huset til et barnebarn, og skal inn i ny leilighet i slutten av august. Jeg har lagret veldig mange av oppskriftene som skal prøves når vi kommer i orden. Ha ei flotte helg, og jeg gleder meg å få begynne å utprøve dine/deres oppskrifter 🥰🥰🥳

  9. Følger deg/dere nesten daglig, er mye å kjenne seg igjen i.👍👏 Gleder meg til kokebok!🙏 Lykke til videre til hele gjengen💐💐💐

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *