En måned som rette ektefolk

Categories Blogg


Da har vi jaggu vært gift en måned allerede. Skjønner ikke at noen syns det er slitsomt å være gift. Har ikke merket noe forskjell jeg. Annet en at kokkefruen bruker nytt etternavn når hun ringer noen. Ja, nå ringer hun ikke moren eller venner og presenterer seg som Dale da. Nå tenkte jeg mer på offentlige kontorer. Hadde jo vært rart ellers, ikke sant? Mitt navn er Dale, Heidi Dale☺️

Vi sover fortsatt i samme seng, det er ikke verst. Nå ligger vi litt alene også da. Jeg legger meg lenge før henne. A-mennesker vet dere💪🏼Så står jeg opp lenge før henne. B-mennesker vet dere😴

Har du lyst å lese litt om den store dagen for en måned side, da kan du gjøre det HER

Humor er viktig i et hvert forhold. Og vi er så heldig at vi har lik humor. Ikke alle som er så heldig. Det er gull når vi er sammen så mye som vi er. Vi har det jo utrolig gøy med tørr dårlig humor. Humor som får ungene til å gremmes😂

Sånn som dette:

En kone holdt på med å steke egg til frokost for mannen sin, da mannen plutselig kom inn på kjøkkenet.

«Forsiktig,» sa han. «FORSIKTIG! Bruk mer smør i panna! Å herreGUD! Du steker for mange om gangen. FOR MANGE! Snu de! SNU DE NÅ! Vi trenger mer smør. Hvor i all verden skal vi få tak i MER SMØR? De kommer til å sitte FAST! Forsiktig. FORSIKTIG! Jeg sa FORSIKTIG! Du hører ALDRI på meg når du lager mat! Aldri! Snu dem! Skynd deg! Er du GAL? Har du gått fra VETTET? Ikke glem å salte dem. Du glemmer alltid å salte dem. Bruk saltet. BRUK SALTET! SALTET!!!»

Kona stirret på ham, «Hva i all verden er galt med deg? Tror du ikke jeg vet hvordan jeg skal steke et par egg?»

Mannen svarte rolig, «Jeg ville bare vise deg hvordan det føles når jeg kjører.»

Vi har begge feil og mangler. Sånn er det jo med alle, heldigvis. Om ikke hadde det jo vært kjedelig. Og vi utfyller hverandre ganske så bra. Vi fordeler arbeidsoppgaver i huset ganske så greit også. Her er ingenting som er mannejobb eller damejobb. Unntatt kumlokket på septiktanken da, det er mannejobb💪🏼😂

Og motorsagen, for all del. Skal ikke ha noe splittet personlighet…eller Heidi da😂 Hun er hel ved, og slik vil jeg beholde henne🤭

Å være gift er lett som en lek. Ja, nå mener jeg ikke katt og mus eller cowboy og indianere. Mer som 50 shades of grey😂Nei da, vi har det flott vi. Har jo allerede bodd noen år sammen. Og mange flere skal det bli🥰Vi kjenner hverandre ut og inn. Vi kjenner hverandres svake og sterke sider. Vi vet når den andre ikke har det bra og omvendt.

Vi er egentlig et ganske så flott par om jeg får si det selv. Er jo litt inhabil her da, men vet jeg har rett💞For mannen har som regel rett🤫

Nå ser vi fram mot vår og sommer. Sol og varme. Hytteturer og fisketurer. Grønnsaker og hagearbeid. Solbrent og søvnløse netter. Mygg og knott. Varme netter og svette. Ja, alt som hører den flotteste årstiden til.

Tusen takk for at dere følger oss på vår ferd❤️

2 kommentarer

2 thoughts on “En måned som rette ektefolk

  1. Herlig blogginnlegg, og jeg skjønner at dere har et ærlig og vakkert ekteskap 🥰 Lenge leve humoren i et parforhold! 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *