Film/serie som satte dype spor i oppveksten

Categories Blogg

Vi alle husker en film eller serie som satte dype spor i oppveksten. Så dype spor faktisk, at det ble arr. Arr som var med meg lenge. Serien jeg vil fram til her er denne👇🏻

Den hadde premiere høsten 1990 i Norge. Den gikk på fredag og lørdager. Den ble fort kjempepopulær.

På den tiden var jo dette en meget bra serie. Jeg prøvde å se den igjen mange år senere. Da var den utgått på dato. Jeg så hele serien, oppfølger og film. Men var selve serien på 30 episoder som var bra.

Men, men, men….Bob!🙀

Bob i serien skremte vannet av meg. Og han ødela nesten et par år av min oppvekst.

Jeg var livredd denne mannen. For eksempel scenen dere ser på bilde over her. Det var jeg livredd skulle skje. Var jeg en plass der sofaen sto på gulvet slik, ja da ville jeg ikke være der.

I rundt to år måtte jeg ligge med hode under dyna når jeg skulle sove. Om ikke var jeg redd jeg skulle se Bob i fotenden av senga

Måtte jeg på do om natta kunne jeg ikke se i noen speil. Da var jeg redd jeg skulle se han. For han dukket jo ofte opp i speil i denne serien. Og de som har sett den, vet jo hvorfor

Vinduer var også store skrekken. Var jeg alene hjemme måtte jeg trekke alle gardiner for. Og jeg kunne i hvert fall ikke ha vinduet åpent

Nei, denne serien var ikke bra for et barn med livlig fantasi. Nå når jeg lette etter disse bildene, var det flere GIF der Bob kom klatrende over sofaen….🙀Æsj altså, må sove under dyna til kvelden🤣Nei da, han skremmer meg heldigvis ikke lengre. Og ikke er jeg mørkeredd lengre heller. Det var noe man vokste av seg heldigvis.

Har du en serie eller film som skremte vannet ut av deg i oppveksten?

4 kommentarer

4 thoughts on “Film/serie som satte dype spor i oppveksten

  1. Helt enig. Fy flate. Var såååå skummelt. Hadde det akkurat som deg. Turte omtrent ikke å sjå i speil🙀 Angra stort på at jeg hadde sett på denne serien. Og gjør det faktisk fortsatt😆

  2. Altså, det var flere ganger jeg ikke turde å gå inn hjemme, etter skolen, til foreldrene mine kom hjem. Jeg var sikker på at jeg så han i stuevinduet, uff…

  3. Jeg også.Vaska på ei skole med toaletter i kjelleren med mange speil .Turde nesten ikke gå ned der,men måtte jo dit å gjøre rent.Skikkelig uhyggelig .

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *