Gjesteinnlegg fra Cian🐕

Categories Blogg

Hei igjen dere, Cian her🐕

NÄ er det en stund siden sist jeg blogget. Ja, det var faktisk i fjor. Jeg hadde jo julekalenderen her pÄ bloggen til pappa. SÄ nÄ tenkte jeg at jeg skulle skrive litt igjen. Har jo skjedd en del siden sist. Et hundeliv er ikke bare bare skjÞnner dere. Det er en evig kamp om den beste liggeplassen. Jeg, som er noen Är nÄ, plages litt med ledd og slikt. Akkurat som mamma og pappa. SÄ en ny stilling Ä ligge i, er viktig. Da mÄ jeg skifte liggeplass ofte i stua. Og jeg blir sÄ fortvila nÄr noen tar min plass i sofaen. Da stÄr jeg og stirrer pÄ de, til de flytter seg.

Det hjelper ikke pÄ Mathias da. Han legger ikke merke til at jeg stirrer engang. Nesa hans er sÄ dypt inn i telefonskjermen. Og han tar bilder av panneluggen sin hele tiden. En gang hoppet jeg bare opp, og la meg oppÄ han. Jeg skulle ha plassen min.

Som Sheldon i The Big Bang Theory, sÄ har jeg den beste plassen i sofaen. Der er perfekt temperatur, vindstrÞmninger og ikke minst utsikt i alle retninger. Og Mathias tar den plassen hele tiden. Han kommer i morgen igjen. SÄ blir vel en kamp om plassen hele helga da. De eldste er best sier jeg da. Skal nok vinne den kampen om sofaplassen.

Det har begynt Ä vÄres ute, det er litt deilig. Ja, bare litt da. For er veldig vÄtt og sÞlete. Og det har jeg ikke helt sansen for. Er ikke sÄ glad i vann, men det er bedre enn den lange kalde vinteren. Jeg fryser jo sÄ lett uten vinterpels. Om vÄren er det masse deilige dufter ute. Og det er litt gÞy. Mye Ä snuse pÄ, sÄ turene mine tar dobbelt sÄ lang tid.

Nei, vÄren er deilig. Det har akkurat vÊrt pÄske. PÄske er gÞy, i hvert fall nÄr det var sÄ mye fint vÊr. Ble en del snÞbading, nÄr det var sÄ varmt. Jeg elsker snÞbading pÄ vÄren. Finner jeg en liten flekk med rÄtten snÞ, mÄÄÄ jeg bare Äle meg i den.

Mamma og pappa giftet seg for noen uker siden. Det var jo gÞy. Jeg fikk vÊre med pÄ selskapet, men ikke vielsen. Da mÄtte jeg sitte i bilen. Men jeg var flink, jeg. La meg bare ned og slappet av. Bjeffet ikke i det hele tatt, kunne jo ikke forstyrre vielsen. Mamma byttet navn til Dale, sÄ nÄ har jeg ogsÄ gjort det. NÄ heter jeg Softengs Øyan Cian Dale. Men bruker jo bare Cian. Blir vanskelig for de andre nÄr de roper etter meg. Stokker seg nok fort de navnene der. Innimellom kaller pappa meg bÄde Mathias og Kiwi. GÄr litt i surr for han med bare ett navn ogsÄ.

En annen ting som skjedde for 3 uker siden. Var at jeg mistet min kjĂŠre sĂžster. Mille ble syk og det var best at hun flyttet pĂ„ en gĂ„rd utpĂ„ landet. Trur den der bare fungerer pĂ„ film. Jeg vet dessverre alt for godt hva som skjedde💔Det var en tĂžff tid for oss alle sammen. Og jeg savner henne kjempemasse, men hun vil alltid vĂŠre i mitt hjerteâ€ïžâ€đŸ”„

Snart hĂ„per jeg all snĂžen er borte. Slik at vi kommer oss pĂ„ hytta. Jeg elsker Ă„ vĂŠre pĂ„ hytta. Ute i bĂ„ten sammen med mamma og pappa. Lange kvelder med mygg, flĂ„tt, knott og klegg. Ja, og innimellom fisk da. Fisk er spennende. En gang holdt pappa fisken bort til meg, og da jeg skulle snuse pĂ„ den, sĂ„ klappet den til meg. Jeg syns ikke det var morsomt, men det gjorde mamma og pappa. For de lo sĂ„ mye av meg. Ja, ja
alt har sin sjarm. Var jo litt gĂžy da, nĂ„r jeg ser tilbake pĂ„ det. Men hĂ„per det ikke skjer igjen. For da spiser jeg den fisken🐟FĂžrst mĂ„ snĂžen smelte da.

Og sĂ„ kommer toget om en mĂ„ned. Et tog som brĂ„ker mye. Ja, altsĂ„ 17. maitoget🇳🇮Men det gĂ„r nok pĂ„ skinner i Ă„r igjen. Jeg skal vĂŠre sammen med pappa den dagen. Han skal ikke jobbe i Ă„r, men mamma er i slik komitĂ©. SĂ„ hun mĂ„ springe beina av seg. Kjekt hun har to da, men skulle vel hatt 4 slik som meg.

Nei, folkens..nÄ har jeg skrevet mye. Og jeg fikk lyst Ä sove litt. Plassen min er ledig i sofaen. Det er litt slitsomt Ä treffe disse bokstavene med potene mine.

SÄ ha en fantastisk vÄr dere. Jeg skriver nok snart igjen.
Voff og snus fra Cian🐕

3 kommentarer

3 thoughts on “Gjesteinnlegg fra Cian🐕

  1. SkjĂžnneste Cian, tusen takk for oppdateringen fra ditt hundeliv, alltid morsomt Ă„ hĂžre dine betraktninger. HĂ„per sommervarmen kommer snart, vi er jo mange som sliter med muskler og ledd. Ha en strĂ„lende fin dag, og hils mamma, pappa, jentene og Mathias som kommer i morgen. â€ïžđŸ•Šïž

  2. SĂ„ bra, Cian👍😀 Takk for oppdatering, og takk til pappa’n din som tipset meg om at kanskje min hund Barney kan fĂ„ adgang til Ă„ uttrykke seg pĂ„ bloggen minđŸ©đŸ˜˜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *