Hjemme fra en koselig hyttetur med familien

Categories Blogg

Da var vi hjemme igjen etter 3 netter på hytta. Blir nok mange flere turer, men vi kan ikke være så lenge hjemmefra sammenhengende. Eldste ungdommen i hus har sommerjobb, så hun må være hjemme. Vi har mye blomster og grønnsaker i kasser (og åker) som trenger vann. Og der kan vi vist ikke stole på ungdommen at det blir gjort.

Er nok uvant for henne og må stå over veldig mye som vi andre gjør i sommer. Men sånn er det å bli voksen.

Sengene på hytta er heller ikke de beste, så 3-4 netter så er det godt å komme hjem og mykne opp litt. Her har vist Cian og jeg blitt tatt bilde av.

For de to andre ungdommene har disse dagene vært en evig kamp for å finne 4g dekning. Er litt sporadisk dekning rundt her for de som bruker Telenor sitt nett. Det gjør de tre andre, ikke jeg. Jeg har Telia nettet, og de har ikke dekning her. Vi var et par turer ned på Bamblestranda/Bamblevann for å bade. Der var det litt bedre dekning og de trengte ikke gå så langt.

Litt bading har det da blitt. Mina har badet 5 ganger, Heidi 4,Mathias 3 og jeg har badet 1 gang. Da fikk jeg årets første bad. En uke senere en i fjor, men pytt pytt.

Noen timer i båten har jeg fått da. Ikke noe fisk å få. Like varmt i vannet som på land, så ikke optimale fiskeforhold på det vannet her ved hytta. De er ganske så sære på det den fisken her. Men kosen er like viktig syns jeg, selv om jeg er blitt litt solbrent. Jentungen var med en tur på vannet, ellers har jeg fått egentid.

Det nærmeste jeg var fisk på denne turen var en brødskive med makrell i tomat.

Vi har hatt koselige spillkvelder, masse dritprat og mye moro. Akkurat slik det skal være

Litt mat har det jo også blitt, og som vanlig er det ganske så lettvint her på hytta. Ikke mye gourmet middager eller frokoster. Raskt og enkelt er tingen.

Har fått ryddet en del rundt her. Litt søppel som har samlet seg og guttungen har tynnet ut litt trær. Fått vekk mye smått som ikke trenger være her.

De store prosjektene som å jekke opp hytta, flytte vedboden etc. har vi hoppet over. Med den varmen som har vært disse dagene, var det ikke mye arbeidsvær for store prosjekter. Så jeg avventer til litt kjøligere vær, og blir nok mange slike dager i sommer også.

Fluesmekkeren har virkelig fått kjørt seg disse dagene. Vannvittig med klegg her når sola varmer. Da er det best og ikke svette, for da blir man fort veldig populær. Er et godt utvalg av hestebrems, klegg og blinninger her.

Livet på utedo var det samme som alltid, så ikke en dritt å fortelle der.

Båten har holdt seg over vann denne gangen. Med mindre vekt bak i båten, kom det heller ikke inn noe vann. Det sier jo litt om hvor jeg skal lete etter hullet i båten. Det trur jeg blir neste tur.

Ungdommen var veldig glad for at dette var kosetur, for vanligvis holder vi på med ett eller annet prosjekt. Og de er ikke de som har mest lyst å hjelpe til på slike ting. Men får se etter helga om jeg tar med guttungen opp et par dager for å jobbe litt. Alt i alt har dette vært en fantastisk hyttetur, og det trur jeg de andre er enige i.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *