Irriterende å være så dårlig til beins

Categories Blogg


Som mange av dere vet, plages jeg mye med bein, knær og hofter. Og det er ganske irriterende for en som ikke klarer å holde seg i ro. Ja, er jo ikke bra å holde seg helt i ro heller da. Men kanskje greit å begrense det litt.

Dere kan lese hva ortopeden sa HER

Det er ikke mye gøy når beina svikter. De siste dagene har vært spesielt ille. Pga av smerter i hofte og kne, så belaster jeg beina på en helt annen måtte. Og sikkert en helt feil måte. Og det betaler jeg får nå. For nå gjør det sykt vondt fra kne til tå i høyre fot. Jeg er vant til smerter, men er ikke gøy når jeg nesten ikke klarer gå, stå, sitte eller ligge. Uansett vrir jeg meg i smerter. Nei, jeg bruker ikke smertestillende. Med mitt tidligere liv, så er smertestillende noe jeg ikke vil bruke.

En stor årsak til at jeg har ødelagt beina, kan du lese om HER

Det er litt greit at vi er barnefri de neste dagene. Da kan jeg få litt tid til hvile. Blir uansett å gjøre en god del, men det ville vært mye mer om ungdommen var her.

Skulle hatt rullestol vet du. Da kunne kokkefruen trillet meg rundt. Litt dritt med all den snøen ute da. Trur jeg fort hadde blitt dumpet i grøfta og etterlatt.

Jeg trudde aldri jeg skulle si dette, men jeg ser faktisk litt fram til at jeg kan trene litt mer. Jeg MÅ jo sykle mye, har jeg fått beskjed om. Og nå er våren på vei. Bare veier og litt varmere i lufta. Da skal jeg dra sykkelen ut av låven. Og ut på ville veier.
Få deg slik en ergometersykkel sier vel du da. Nei, jeg orker da ikke sykle uten å komme noen vei. Bære den fra vindu til vindu, slik at jeg får forskjellig utsikt. Eller se på tv imens jeg trener. Jeg er mann jo, kan ikke gjøre to ting på en gang. Kan ikke følge med på tv imens jeg puster og peser i en oppoverbakke. Jeg kjenner meg selv så pass, at jeg vet det blir mest nedoverbakker om det blir spennende på tv.

Ja, kan se på et naturprogram. Da får jeg masse fin utsikt. Helt til det kommer en veps eller geithams på TV-skjermen. Da sykler jeg på meg hjerteinfarkt. Ja, de drittsekkene med vinger liker jeg ikke.

Nei, trur jeg skal nyte påskeværet litt jeg. Ta meg litt fri fra kjøkkenet. Ikke helt da, må jo ha mat. Men ikke det jaget med bilder etc for å lage innlegg. Det er ganske mye flyging fram og tilbake når man lager innlegg. Og når beina svikter, kjenner jeg at det tar litt tid og måtte åle seg fram og tilbake på gulvet. Som en liten meitemark på bakken i regnet.
Nei da, så ille er det da ikke ennå. Men vil ikke at det skal bli så ille heller. Derfor en liten pause nå. Nyte noen dager alene sammen med kokkefruen. Det har vi ikke fått gjort så mye siden vi giftet oss. Straks vært gift i 3 uker allerede. Har vært en stressende tid etterpå, men ting er på vei tilbake til normalen heldigvis.

Bål, pølser, sol, smågodt, øl og underberg høres flott ut syns jeg. Og er blitt lovet påskeegg til lørdag. Påskekrim, påskenøtter, film, serier og sofaen hører også med. Ser fram til noen sløve dager mer og mer imens jeg skriver her.

God påske alle sammen🐣

4 kommentarer

4 thoughts on “Irriterende å være så dårlig til beins

  1. God påske til deg og kokkefruen. Jeg er akkurat ferdig med et podagrautbrudd i ankelen så jeg vet om smerter. Heldigvis har det godt over så nå skal jeg også nyte påsken. Jeg er pensjonist så jeg nyter hver dag🐥🐣🥳🥳

  2. Takk for alle fine matoppskrifter – og alle historiene du forteller. Må bare beundre deg 🥰
    God påske til deg og familien 🐣

  3. God påske, ta deg noen velfortjente dager påskefri🐥🌞.
    Du bør nok snakke med legen om hva du kan ta av smertestillende, ikke for at du skal gjøre så mye men for at du ikke skal bli helt utmattet, og skjeiv gå så resten av kroppen ikke blir feilbelastet mer enn nødvendig 🥰.Har mye vondt i ledd og kropp selv,med diverse betennelser, så forstår du ikke har det godt🥰 God påske 🐥

  4. Har du forsøkt varmtvannstrening? Det er gull verdt for meg. Jeg tror jeg vet hva du snakker om. Ispakninger på knærne er også smertestillende.

    Ta deg en pause og nyt livet med kokkefruen.
    Takk for en ærlig og ujålete blogg!
    Ha ei riktig god påske begge to

    Hilsen ei som snart skal under kniven for n’te gang

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *