«Skalk lukene» står det i nyhetene

Categories Blogg

Blir litt bekymret jeg. Her står det varsel etter varsel i media i dag.

Skalk lukene😱Hold deg inne!!

Jeg vet ikke hvor skalken skal plasseres på lukene. Og er det snakk om alle luker i huset?

 

Nå har jeg funnet fram flere skalker. Springer fra rom til rom. Har det noe å si om de er glutenfri eller ikke? Grovbrød kanskje, eller går det med kneip?

Ja, ja…jeg vet ikke hvordan dette skal hjelpe mot Lyn, torden og regn😳Trekker de til seg vann. Og blir da lynavleder? Jeg har festet de med grillspyd, kanskje det hjelper😟De er av tre da.

Blir rett og slett litt redd jeg!

Nei, slik skremselspropaganda nyhetene holder på med er bare tull. Skremme mennesker som er nervøse fra før. Mange er livredd Lyn og torden.

Jeg syns Lyn og torden er fascinerende. Akkurat nå vil jeg ikke ha det da. Det er ALT for tørt ute. Det vil fort føre til flere branner. Og det vil vi ikke ha.

Er det ikke rart at media skal slå opp store stykker uansett hvilket vær det melder? Vi bor da fortsatt i Norge sist jeg sjekket. Et land med vær og vind.

5 cm snø for eksempel. Da er det snøkaos her sørpå. Nesten så skoler må stenge. Det ligger biler strødd i veikantene.

Nå skal det altså bøtte ned! Når det er så tørt blir det mye overflatevann. Det vil jo ikke trekke ned, bare renne på overflaten. Nå er det heldigvis meldt flere dager med regn denne uken. Og det trenger vi så absolutt!
Denne tørker er ikke bra.

Men tilbake til media. Utlandet må jo le av oss stakkars nordmenn. Krisemaksimerer absolutt alt.  Og overdriver så det holder.

«Tordenværet kan føre med seg lokalt kraftige vindkast, så da kan det være lurt å ta ned parasollen, skriver meteorologene på Twitter»

Hvem har parasollen oppe når det ikke er sol. Eller når vi ikke er ute i det hele tatt?

Det var litt flaks at jeg tok dette bilde av vår parasoll. Da oppdaget jeg at stolputene var ute😂Nå er de inne😜

Nei, uvær på vei folkens. Så finn fram alle skalker i hus. For nå må lukene skalkes! Det står i nyhetene

Vi skal være glad Norge ikke er det værste landet å bo i når det kommer til været. Her er ingen tropisk storm, sykloner, tornado etc. Bare helt vanlig vær. Så ingen vits å rope så høy vel?

6 kommentarer

6 thoughts on “«Skalk lukene» står det i nyhetene

  1. Ha ha! Skalk skalk! 😊

    Og fin dg til dere i sol, regn, Lyn (og 5 cm snøkaos etterhvert?🤓 osv!

  2. Så komisk, når været er sånn sørpå, så er det som om meterologen og nyhetsredaktørene totalt overser at Nord-Norge eksisterer.
    Hold på hatten, her skal vi ha ei Heil uke med sol. Det trenger vi etter alt regnet som har vært.

  3. Morsomt innlegg! Og mange morsomme uttrykk som finnes, som bl.a. “Skalk lukene”. Hadde vært morsomt å lage en bloggserie med alle disse morsomme uttrykkene forresten 🙂 “Ugler i mosen” osv. Nå er du i alle fall i gang med det første i serien? 🙂 Emig i at vi ikke har noen grunn til å klage på været her i Norge når vi sammenligner oss med enkelte land rundt nei.

  4. Haha……😂 Liker slik humor som dette 😀👏🏻
    Her trengs det også å skalke lukene i dag, og vi legger vekk puter, og tar ned parasoller uansett vær som meldes vi. Her i Trøndelag kan det skifte fort…også uten varsel 😉😀
    Ha en fin dag 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *