Morgenstund (klar for 3 dager arbeid)

Categories Blogg


God morgen alle sammen🥱

Da var vi kommet til torsdag. Og nå venter 3 dager med litt stress. Som mange av dere vet, så har vi konfirmasjon i heimen på lørdag. Lille Mina skal konfirmeres.

Forberedelser har jo blitt gjort en stund allerede. Kokkefruen har stått på med alt av pynt, taler, duker etc etc…Ja, hun har fått litt hjelp av jentene og svigermor da. Er jo Mina sin dag, så hun bestemte jo bordpynt, farger etc.

Nå starter min jobb. Mina har bestemt hva hun vil spise. Her ser dere den menyen. Og den er helt grei for min del.

Så i dag setter jeg i gang. Handlelister til i morgen må skrives. Da drar svigermor og jeg til byen for å handle råvarer. Må plukke opp guttungen i samme slengen.

Jeg må gå igjennom alt av utstyr jeg skal ha med. Kniver, uniform, utstikkere, fjøler, fat og bakker. Alt må samles sammen i bokser. Jeg må vaske og sterilisere kjølebokser og varmekasser. Tømme og vaske kjøleskap i kjelleren. For det skal også være med til konfirmasjonslokalet.

Klokken 14 skal vi bort i lokalet. Jeg må se hva som er på det kjøkkenet. Her må det legges en liten plan. For vet at det er et veldig lite kjøkken. Og jeg skal lage mat til en ekstra konfirmasjon også. De skal ha mat 30 minutter før vårt selskap begynner. Jeg får dessverre ikke tid til å gå i kirken på lørdag, men sånn er det. Den andre konfirmasjonen skal ha biffgryte til 30 personer.

Når vi kommer fra byen i morgen. Kjøres alt av råvarer rett til lokalet. Så er det hjem og hente alt av utstyr jeg trenger. Så er det bare å sette i gang med maten. De andre ordner bord og pynter lokalet samtidig.

Hvor mange timer jobb det blir på fredag vet man ikke. Jeg må forberede alt som kan forberedes. Så blir nok seine kvelden regner jeg med. Og jeg er nok tilbake på lørdagsmorgenen, lenge før noen andre i huset har våknet.

Er jo gøy da, å lage koldtbord. Er jo noe av det jeg liker best å gjøre. Der kom jeg på at jeg må huske DAB-radio. Må ha musikk i mens jeg lager koldtbord. Går så mye lettere når man kan danse å synge litt.

Blir nok ikke så mye tid til nye blogginnlegg/oppskrifter disse dagene. Dere skal få litt matbilder og slikt på søndag. Nå må jeg bare sone ut litt, å konsentrere meg om dette. Må jo bli en perfekt dag for jentungen🥰

Jeg har lagt ved noen morgenbilder fra gården. Og med det ønsker jeg dere en riktig så fin dag🥰

3 kommentarer

3 thoughts on “Morgenstund (klar for 3 dager arbeid)

  1. Travle dager foran, men logistikk og planer er på plass, så dette går bra 🙂
    Lykke til med jobb, dagen, til dere og ikke minst til konfirmanten sjøl.
    Nydelige morgenbilder, ser ut som en fin dag 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *