Minas konfirmasjon 02.09.23

Categories Bilder, Blogg


Da var alle våre barn konfirmert, så slipper vi det flere ganger. For det er jaggu mye arbeid. Det sier i hvert fall kroppen min i dag, men var jo verdt det da. Mina var strålende fornøyd med dagen, og det var gjestene også. Ingenting er jo bedre en det da.

 

Jeg hadde ikke tid til å være med i kirka. Jeg hadde nok med å lage maten.

Var ikke bare Mina som skulle ha mat. Jeg lagde samtidig til en konfirmasjon til. En biffgryte (17 liter) med potet, ris, salat, dressing, smør og focaccia. Og et fat med frukt ønsket de. Jeg tok ikke bilder av det, kun et bilde når jeg satte grytene på kok og et fat med frukt.


Det ble en lang dag i går. Jeg startet på kjøkkenet klokken 05.15 på morgenen. Da hadde jeg også vært der noen timer kvelden før. Måtte jo forberede en del av det som kunne forberedes. Så ble det 4 timers søvn før jeg var tilbake igjen.

Det som var litt dumt, var at jeg glemte radio hjemme. Så jeg måtte nynne, synge og underholde meg selv. Ja, jeg bruker ikke ha så mange problemer med det akkurat. Jeg koser meg når jeg lager koldtbord. Er kun på slutten det er litt stress. Rett før all mat skal ut, da er det ofte litt stress. Jeg er punktlig av meg, så alt skal være ferdig til tiden. I går var noen gjester litt forsinket, så det ble litt stress med varmmaten. Jeg vil ikke at det skal stå for lenge i ovnen. Varmmaten var kun karbonader og løk, salsamarinert kylling og saltbakte poteter. Uansett vil jeg ikke ha det stående for lenge i ovn.

Nei, dere vil vel se litt matbilder regner jeg med. Så da må dere jo få det selvfølgelig.
Da kan vi jo begynne med noe dere har sett jeg har lagd mange ganger. Asparges med spekeskinke. Det hadde Mina lyst på til koldtbordet, selv om det er en tapasrett.

Her er det ovnsbakt laks som serveres kald

Røkelaks hører selvfølgelig også med på et koldtbord

Pastasalat med kylling

Roastbiff er alltid populært

Et lite spekefat

Her er bilder fra koldtbordet. Syns det ser ganske fristende ut jeg.

Det ble både taler og quiz under konfirmasjon, og ser ut som de fleste koste seg skikkelig.

Etterpå ble det litt kaker, trenger ikke så mange av de. For vet jo at det alltid blir for mye som regel. Tre av disse måtte være glutenfri. Bakingen sto andre familiemedlemmer for, så det slapp vi.

Til slutt skal dere få en liten bildeserie fra Minas dag. Så har jo også dere fått deltatt litt på dagen hennes.

Takk for titten

22 kommentarer

22 thoughts on “Minas konfirmasjon 02.09.23

  1. Gratulerer 🌺🇧🇻
    nydelig jente og et nydelig og fristende koldtbord 🌺🇧🇻😊

  2. Her var det mye flott oå se åå. Nydelig konfirmant og deilig koldtbord. Takk for ar vi får se . . 😍

  3. Så nydelig, både mat, konfirmant og hele selskapet, dette er bare hva en vanlig sjel kan drømme om, GRATULERER alle sammen

  4. nydelige bilder av flott konfirmant og nydelig mat du har laget.gratulerer så mye med konfirmanten.

  5. Fantastisk flott koldtbord ,masse deilig mat,🙋‍♀️👏🏻👏🏻👏🏻og flotte bilder av konfirmant i nydelig bunad ,det var veldig mange fine bunader ,dette var nok en dag hun ikke glemmer 🌺

  6. Flott konfirmant i nydelig bunad,flotte foreldre og et fantastisk koldtbord,gi deg selv mange klapp på skulderen,og ta et par dager fri….minst🤩

  7. Vel overstått, og gratulerer så mye med dagen som var til den flotte konfirmanten deres 🥰 Gratulerer til hele familien.

    Kjempefine og koselige bilder du viser oss, og kjempemasse god mat 🥰🥰🥰

    Håper dagen ble en minnerik og fin dag for dere alle 😊

    Ønsker deg en superfin søndags ettermiddag ❤😊

    Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

  8. Dette var utrolig morsomt å se! jeg vet ikke hva som var flottest? må nok si konfirmanten! for en nydelig jente! koldtbordet er det flotteste jeg har sett, all ære til deg!👍🥀🌿

  9. Vakre jenter har du, Tom, i skjønne bestestakker ❤️ Og maten kan serveres kongelige, bare lekkert alt ihop!
    Gratulasjoner til Mina og hele familien 🌹🌹🌹🌹🌹

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *