Reisen til bartebyenđŸ„ž

Categories Blogg

 Reisen til bartebyenđŸ„ž

I dag gikk reisen til Trondheim fra Torp. Bloggtreff i helga. Der vi er en liten gjeng med bloggere fra blogg.no som skal treffes. Det blir nok en hyggelig tur. Utveksle erfaringer, ha det gĂžy og bare kose oss.

Det er jo nesten vinter ennÄ i bartebyen. SÄ litt varme klÊr har vi med.

Reisen startet fra Lunde klokken 19.30 i dag. Tok rundt 1.5 time med bil til Torp

Vel framme pÄ Torp var det tid til et par Þl. MÄ jo starte helgen

PÄ vei til flyet fikk kokkefruen sjekket meldinger pÄ telefon, fÞr vi gikk om bord.

Som vanlig mÄtte vi hÞre pÄ slike sikkerhetsgreier. Ikke at jeg hÞrte sÄ godt etter akkurat. Har vel hÞrt de noen ganger fÞr. Godt med folk i flyet som skulle til Trondheim

Ut pÄ rullebanen det gikk. Og jaggu kom flyet seg i lufta ogsÄ

Med pĂ„ turen var ei lita mygg, i et ellers sĂ„ skittent vindu. De traff nok den pĂ„ siste tur. Godt ikke noen fikk den i Ăžye eller munn. Ja, med tanke pĂ„ hvor fort flyet flyr😜

Heidi koste seg med lesing og kaffe pĂ„ flyet. Jeg angrer mer og mer pĂ„ de to Ăžlene. NĂ„ mĂ„ jeg pĂ„ do. Og vi sitter bakerst, langt Ă„ gĂ„đŸ˜‚

Toalettet er som vanlig lite. Og sÄ stiv og stÞl kokkefruen og jeg er. SÄ ble vi ikke medlem i 10 000 metersklubben i dag.

Allerede 25 minutter inn i flyturen, ble jeg sÞvnig. Og det var jeg ikke alene om. SÄ da mÄ man kanskje slappe litt av da.

Slappe av var litt vanskelig. SÄ det ble ikke noe. Gleder meg og har litt mÄker i magen. Pluss at jeg ser mer og mer snÞ ut av vinduet. Ja, vi reiser jo nordover mot vinteren.

PĂ„ Torp var det knall sol og 20 grader. SĂ„ overgangen til Trondheim er stor😂

De fleste bloggerne kommer i dag, selv om treffet ikke starter fĂžr i morgen. SĂ„ kan jo hende vi treffer pĂ„ noen i kveld. Jeg trur jeg kjenner igjen noen fra bilder. Jeg gĂ„r jo ikke med briller pĂ„, sĂ„ jeg ser jo ikke mer en 2 meter. Satser pĂ„ at noen kjenner igjen meg istedenfor. Jeg kan virke ganske overlegen. Det er jo fordi jeg ikke ser ansikter. FĂ„r hĂžre det ofte😂Briller bruker jeg kun i bil og nĂ„r jeg ser pĂ„ tv. Utenom det blir jeg svimmel av de. Og fĂ„r hodepine. De skifter ikke fokus fort nok.

NÄ er det 30 minutter igjen av flyreisen. Og jeg er lei allerede. Vondt i sitte, nÄr det er trangt til beina.

SĂ„ kom det en hyggelig melding fra kapteinen. Vi lander om 8 minutter. Er jaggu 20 minutter fĂžr tiden jo. Mye medvind pĂ„ turen. Da var det av  med belte og opp pĂ„ bordet
eller hva han nĂ„ sa med sin ellers sĂ„ nasale stemme.

Over  skyene er himmelen alltid blÄ, selv i bartebyen. Vi kom oss under skyene ogsÄ. Og var grÞnt her jo.

Og der landet vi pÄ VÊrnes

Etter 30 minutters busstur var vi i sentrum. Jeg fikk tatt en liten strofe fra E6 av DDE pÄ vei mot Trondheim.

Noen fÄ meter Ä gÄ bort til hotellet bare. I bussen stÄr det at det er 11 grader ute. SÄ det er jo ikke sÄ ille. Kjenner vinden et litt surere en hjemme da. Men hvem bryr seg. Er ikke her pga vÊret akkurat.

Og da var vi framme pÄ rommet vÄrt. SÄ da var reisen til bartebyen over.

NĂ„ kan eventyret starte!

2 kommentarer

2 thoughts on “Reisen til bartebyenđŸ„ž

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *